3818
Sök

..

76 Inlägg
1 maj 2014
Trådstartare
#1
...
Senast redigerat av ark_killenn (19 augusti 2014)

243 Inlägg
1 maj 2014
#2
Rörtång?

Friskt satsat, hälften vunnet;)

Sir
935 Inlägg
1 maj 2014
#3
Det blir ju en ny plugg efter du fått ur den gamla. Man sätter inte tillbaka en dålig.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

6 655 Inlägg
1 maj 2014
#4
Kör motorn genomvarm

Spraya 5-56 /WD-40. Ta en 13mm 6-kants hylsa (Tycket det ser ut som pluggen till en Ford? Ta rätt storlek annars..) och slå på hylsan med en hammare eller slägga.

Använd långt dragskaft och lossa.

De/Dem

338 Inlägg
1 maj 2014
#5
ark_killenn skrev:
Lindmark_89 skrev:
Rörtång?

Sådan har jag också...men vill ju att ny olja ska stanna kvar i tråget också...mest därför jag frågar roll

??? Du tar ju bort pluggen med exempelvis rörtång, sen skruvar du dit en ny (går kanske med gamla) och kanske ny packning. Så kommer inte nya oljan ut...

514 Inlägg
1 maj 2014
#6
Går inte det så svetsar du dit en mutter ovanpå så får du grepp om den


6 655 Inlägg
1 maj 2014
#7
Finns bara ett sätt att ta reda på. wink

De/Dem

Evildan
1 maj 2014
#8
ark_killenn skrev:
Ingen som tror att hålets gänga är skräp också? yikes

Nej.
Gängorna är säkert i bra skick.

Ta den största rörtång du har som kan greppa rejält runt pluggens tätningsyta, sedan drar du försiktigt bort den.
När den börjat att rotera så känner du om gängen är defekt för då går pluggen tungt att dra.

Efter några varv kommer det att börja sippra fram olja så använd gärna några "löjliga" gummihandskar eller dyl för att slippa få svarta nagelband i några dagar framöver. big_smile


Sök