4417
Sök

Öppna låst bagagelucka BMW 316?

3 Inlägg
17 januari 2014
Trådstartare
Hej,

jag har köpt vad jag trodde var en billig bil, en BMW 316 compact -96 med så mycket fel att det är ett under att den fortfarande rullar. Ett av problemen jag stött på i mitt försök att fixa till den är att bagageluckan är låst med nyckel. Vad jag har förstått går den att låsa både med centrallås och med nyckel bak som ej påverkas av centrallåset. Av någon anledning så har jag en nyckel till tändningslåset och ett till dörrarna men bagaget går ej att låsa upp med någon av dem. Går det att öppna den på något annat relativit smidigt sätt utan att förstöra låset eller att betala massor?

All hjälp uppskattas. Tack

144 Inlägg
18 januari 2014
Antar att du kollat så låset helt enkelt inte kärvat igen?

3 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
Nä, det har jag inte. Jag slet loss plasten som täcker luckan från insidan så att luckan går att öppna inifrån, ska spruta in lite låsolja och se om det hjälper.

2 Inlägg
9 maj 2014
Hej jag har en BMW520 e60 . För 2-3 sen slutade bagageluckan fungera den öppnades varken med fjärrkontrollen eller knappet i cupen. Den öppnades med nyckeln manuellt men det gick inte att stänga. Först trodde jag att det var lås kista och beställde en från BMW och bytte låskistan. Det öppnas manuellt men var tvungen att koppla av strömmen för då kommer lås kistan att vara låsläge och det går inte att öppna bagageluckan. Blir tacksam om ni kan ge tips och råd angående om detta eller om ni känner någon bra verkstad, BMW har föreslagit ett pris på 5000kr men vill hitta en verkstad med lägre pris (helst norr om sthlm).

Sök