3078
Sök

Saab 9-3 Aero 2001 startar inte när den är "halvvarm" HJÄLP

4 Inlägg
25 maj 2014
Trådstartare
Tjo

Har haft min Aero nu sen september ungefär och den har fan egentligen strulat till och från enda sen dess. Tänkte om någon har någon aning vad fan som kan vara felet innan jag slår sönder skiten med en slägga.

Den funkar ALLTID när den har stått länge, så på morgonen när jag ska till jobbet är det inga problem, samma gäller när jag ska hem. Men den "gyllene" tiden är runt 1-3 timmar ståendes har jag märkt. Då händer det ofta att den inte startar, men sen efter kanske en halvtimma så går den till slut igång. Den beter sig som att den inte får bensin.

För några månader sen bytte jag bränslepumpen. Funkade ett tag, började strula igen. Tänkte att det kanske var nyckeln som inte fick kontakt på något vis, så farsan fixade någon del till tändningslåset och bytte den. Funkade i nästan en vecka kanske, nu är det samma visa igen. Ibland när den inte vill starta så går det om man meckar lite, typ vänder nyckeln, låser och låser upp bilen och har sig. Men nu blir det värre och värre känns det som.

Vad i helvete kan det vara? Är ju livrädd varje gång jag är på gymmet eller liknande. Och det har ju hänt att man har blivit sittandes där på parkeringen ett tag ibland när man ska hem...

Hjälp uppskattas som fan för jag blir galen på den här skiten.

193 Inlägg
25 maj 2014
Kollat tempgivare?
Senast redigerat av BornZombie (25 maj 2014)

4 Inlägg
25 maj 2014
Trådstartare
BornZombie skrev:
Kollat tempgivare?

Nej det har jag inte kollat. Men tempmätaren tycker jag verkar stämma bra i alla fall. Startar inte bilen om tempgivaren är defekt?
Senast redigerat av Puryeah (25 maj 2014)

Sök