3753
Sök

Ta bort asfaltsprickar/fläckar med Alfanol?

Besserwisser
263 Inlägg
8 maj 2014
Är du säker på att det var asfaltsprickar då? Låter nästan som flygrost, och då behöver du ett medel som är anpassat för att lösa det.

309 Inlägg
8 maj 2014
Siqqe skrev:
Är du säker på att det var asfaltsprickar då? Låter nästan som flygrost, och då behöver du ett medel som är anpassat för att lösa det.

Flygrost är dock av orange färg och finns vanligtvis under tjärprickar. Det du nämner är Syra, exempelvis Toxal.
Senast redigerat av maaw (8 maj 2014)

4 586 Inlägg
8 maj 2014
Kan även vara flygrost du fått på bilen behöver inte vara enbart asvalt

Det får man polera bort

jag tycker TURTLE EXTREME, AVFETTNING är den bästa jag provat

Är i gelform kan ligga på lacken i 20 min utan att torka in

658 Inlägg
8 maj 2014
Trådstartare
japp jag tror det dom gick bort med Diesel, men var svårarbetat i alla fall men funkade. Men orkade inte kossta på några nya medel så jag lämnade in bilen på rekondare och dom gjorde det på 1 timme medan jag fick gratis fika o tittade på för 99:-  wink det var det värt o slippa krångla själv.
Senast redigerat av Fear38 (8 maj 2014)

Enda RS6 optik i Sverige!!=)
329 Inlägg
8 maj 2014
OKQ8 har en grym avfettning som heter superavfettning om jag kommer ihåg rätt och det är asfalt och tjära borttagare. Har haft flera såna asfaltfläckar då jag har bilat mycket i europa och i varma länder händer det väldigt ofta att man år asfalt på bilen. Kostar 79:- tror jag.

Värt att prova. Applicera rikligt och låt det stå i upp till 5 minuter så kommer man att se att det börjar rinna.

Lycka till!
Senast redigerat av Erdem-1612 (8 maj 2014)

Maskinförare
1 163 Inlägg
30 maj 2014
WB 40 är det absolut bästa ja prövat. Och då har jag tillgång till alla möjliga avfettningar då jag jobbar inom entreprenad branschen. Trodde inte på det själv, men var en jobbarkompis som visade. Och det var fan som magi smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Sök