Den ska alltså bli ifrån en blekfis rosthålsangripande mögelbil till en fin fin honda :D! Kommer lägga upp så mycket jag bara kan och så fort jag kan men har även en son o tänka på. Bara mata på med tips o idéer man kan... Visa mer
Idag blev det påfyllning av Glykol, Justera ventiler o byta packningar för Ventilkåpan + tädnstiften (hålet där ni vet) ja dom där små tjaffsen som sitter på ventilkåpan Fick köra bort till farsan, för o stå på min parkeringen e ingen ide och mamma har för kort parkering för o kunna rulla bilen. Sedan så behövde jag hjälp med o slänga fram o tillbaka bilen så fick störa honom haha. Tackar min far för hjälpen ^^ <3
Så nu blir de o visa er bilder o sjunga med Rammstein o njuta även gråta över o behöva beställa hem ett nytt kyl ( den börja ge sig nu ) XD
Nu har man fixat hem vita skärmblinkers, kylare och tändkabelsats. Tycker inte om att han börja nästan dö på varvtalen. Han har lite under 600 tomgång.. och i köerna i torsdags så fick ja varva lite för han skulle orka driva iväg.. känns som det tjuvas luft någonstans.. han e väldigt slö när man står på tomgång o ska iväg o reagera inte riktigt o ibland när man kör så tappar han lite "kraft".. men de e så lite. Rotor o fördelare såg as nice ut.
Sedan så e han nypolerad så han ska fan hålla nu xD Även pojkvännen hitta "mystiska höger fram klonkar ljudet". ja förstod att de va som på Audin, klossarna men Johan hitta att metaltjofräsen som klossarna glider på.. fanns inte så klossen kunde juckas upp o ner i bygeln xD
ska även fixa bagageluckan snart med... den får bli mattsvart och så får ja fixa taket o huven senare. Såg litet rostangrepp på huven >.<.
Nu har man fixat hem vita skärmblinkers, kylare och tändkabelsats. Tycker inte om att han börja nästan dö på varvtalen. Han har lite under 600 tomgång.. och i köerna i torsdags så fick ja varva lite för han skulle orka driva iväg.. känns som det tjuvas luft någonstans.. han e väldigt slö när man står på tomgång o ska iväg o reagera inte riktigt o ibland när man kör så tappar han lite "kraft".. men de e så lite. Rotor o fördelare såg as nice ut.
Sedan så e han nypolerad så han ska fan hålla nu xD Även pojkvännen hitta "mystiska höger fram klonkar ljudet". ja förstod att de va som på Audin, klossarna men Johan hitta att metaltjofräsen som klossarna glider på.. fanns inte så klossen kunde juckas upp o ner i bygeln xD
ska även fixa bagageluckan snart med... den får bli mattsvart och så får ja fixa taket o huven senare. Såg litet rostangrepp på huven >.<.
Skönt att ni fick luskat ut de ljudet Hur e de med de som kommer bakifrån då?
Skönt att ni fick luskat ut de ljudet Hur e de med de som kommer bakifrån då?
Det låter som fjädern slår i o har sig. Som att stötdämparen är för dålig så fjädern lever rajtan tajtan eller något låter även som på golfen då bussningarna till bakvagnen va pajj.. vi märker på bes. annars xD
Jag var ju så duktig o köpte tändkabelsats o kylare. Blev rätt chockad över storleken men 35 x 35 cm e inte stort haha. Däremot ska ni få se en chockad fin o vacker kylare nästan antik på de hela!
Blev även glad att de va blåa tändkablar ^^ Gjorde ju även snabbpolering (vax) hos pojkvännen för några helger sedan eller typ förr förra tror jag så den blev lite trevligare.
Blev även trött på att skyddsplåten mot grenröret var fult.. kan ju inte säga att de blev vackrare efter jag "slipade" o lackade.. men de blev ändå nice xD även en ny nyckel blev de med igår Gjorde även smårent glykolbehållaren ^^
Nu händer inte så mycket. Den rullar som den ska m.m. Ska även renovera bromsarna fram köpte ju nya "glidbläck" så nu jävla ska de fixas. Annars så funkar allt så behövs ingen justering eller så
Det där som smäller bak kan vara en länkarmsbussning, den fick jag byta på min 92a. Den var inte rolig att byta, det tog tid men med tålamod, tid och en massa verktyg så gick det. Jag köpte min på ebay för att den var billigare där men den finn ju i Sverige också. Rear Lower Trailing Arm Bushing heter den på engelska och det finns instruktioner på Youtube hur man gör, men min var mkt rostigare än bilarna på videorna så det var mer jobb. Lycka till!
Det där som smäller bak kan vara en länkarmsbussning, den fick jag byta på min 92a. Den var inte rolig att byta, det tog tid men med tålamod, tid och en massa verktyg så gick det. Jag köpte min på ebay för att den var billigare där men den finn ju i Sverige också. Rear Lower Trailing Arm Bushing heter den på engelska och det finns instruktioner på Youtube hur man gör, men min var mkt rostigare än bilarna på videorna så det var mer jobb. Lycka till!
Njaa den e inte så kul på golf3.an ja hade heller så förmodade att de va på denna med. Tack i alla fall för tipset ^^! tusen tack Men lättaste var att ta av bakvagnen alltså ta ner den för o lättast kunna ta ur dom. annars blir de lite klurigt men de får vänta till senare den håller än så. Däremot knarrar ju hela karossen som vet inte vad haha!