Tanken med inköpet av bilen var att den skulle bli den nya sommarbilen och att allt var bra som det var,, men nejdå, direkt satte jag igång med en relativt stor uppfräschning av bilen, vilket är det jag visar i denna projetkttråd... Visa mer
riktigt snygg ! vart beställde du damasken till växelspaken mvh
Tackar, jo damaskerna till växelspaken och handbromsen kommer från Ebay.uk.co och kostade 160 med frakt!! sjukt mjukt fint material,,,, värt mycket mer
länk finns nog tidigare i min projekttråd?, om inte så ska jag leta fram den.
Mvh// Jack
Okej tack nej det behövs inte men då har jag en aning ifall jag blir sugen
Du då ses vi kanske under elmia! ska bli kul att se din fina cab på riktigt!
Ja det gör vi nog då, detsamma! din bil blir super nice, gillar fronten mycket så det ska bli skoj o sen den också!
// Jack
Kul att du gillar den! Min geografi är rätt dålig, ska du åka med cruisecrew't som ska samåka ner?
Nej, jag kommer väster ifrån så jag sluter upp i jönköping. Tyvärr, men det blir en bra omväg o åka över eskilstuna ;-) ska ta mig dit upp på nån träff i sommar, dock inte denna nu i maj.
Ja det gör vi nog då, detsamma! din bil blir super nice, gillar fronten mycket så det ska bli skoj o sen den också!
// Jack
Kul att du gillar den! Min geografi är rätt dålig, ska du åka med cruisecrew't som ska samåka ner?
Nej, jag kommer väster ifrån så jag sluter upp i jönköping. Tyvärr, men det blir en bra omväg o åka över eskilstuna ;-) ska ta mig dit upp på nån träff i sommar, dock inte denna nu i maj.
// jack
Jaha okej! nej förstår det, kan ju inte åka land och rike runt! låter bra varit på någon hitills?
// jack
Jaha okej! nej förstår det, kan ju inte åka land och rike runt! låter bra varit på någon hitills?
Nä inte än, men det verkar trevligt! många fina BMW på samma plats!
Tack så jättemycket , det är de små detaljerna och skicket som gör det ska man inte slå till på stort o köra på en helhet så kan det kvitta...
Jag var på Schmiedmannträffen med bilen den 5 Maj, nya bilder ligger på bilens sida just nu, men jag ska uppdatera denna tråd med några schysste pics från träffen så småningom.
Nu har jag fixat gaspedalen, tidigare gick det inte få fullgas med nya M-pedalen monterad. Muttern på baksidan tog emot och begränsade pedalens rörelseförmåga med nästan en cm.. då tror ju folk man åker runt i en 316 !! så jag tog bort skruven och har istället limmat fast M-pedalen mot bilens pedal och knipsat av skruvhuvudet och limmat på plats så att det ialf ser rätt monterat ut.
Blev väldigt nöjd med denna lösning då den inte är synlig.