4306
Sök

Audi A6 -95. Stereo/ljus probelm.

9 Inlägg
6 augusti 2014
Trådstartare
hej. satt in en stereo igår allt fungerande klockrent tills idag då jag satt in slutsteg å baslåda..
när jag stänger på stereon så slutar det röda att lysa i klimatanläggningen och ändrar jag på ljusspaken som går till positionen å det så slår det ut en högtalare. men sätter man stereon i standby den är inte helt av utan den lyser och man ser klockan så lyser det på klimat anläggningen men så fort man ska börja spela musik dör det totalt...

någon som vet något? ger upp..sad

2 035 Inlägg
7 augusti 2014
Låter inte kul sånt där. Men testa med en separat plus och jord till bara stereon.

Skumma elfel kan hänga på dålig bristande jord. Men var?? =P

Biljudsveteran sen 1984!

9 Inlägg
8 augusti 2014
Trådstartare
kan kolla det där med jorden.. annars ger jag upp, när det kommer bas nu så blinker det i takt med basen..

någon sa att VAG kopplat det så att röd ska till gul och gul ska till röd, men jag vet inte ? tycker det verkar lustigt. eftersom det fungerar perfekt annars.

9 Inlägg
8 augusti 2014
Trådstartare
testat att dra en seperat jord, det hjälpte inte ett skit..

Avstängd
10 388 Inlägg
8 augusti 2014
frontann skrev:
kan kolla det där med jorden.. annars ger jag upp, när det kommer bas nu så blinker det i takt med basen..

någon sa att VAG kopplat det så att röd ska till gul och gul ska till röd, men jag vet inte ? tycker det verkar lustigt. eftersom det fungerar perfekt annars.

Stämmer bra det.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök