4091
Sök

Peugeot 505 diesel

tidsoptimist-javisst!
274 Inlägg
13 september 2014
Trådstartare
#1
Nån som har elschema eller vet hur org. varvräknaren ska vara kopplad på en sån?
Har sökt av nätet och har inte hittat nåt, men de är ju en ovanlig bil idag..
Svar som "köp en volvo istället" behövs inte.

Mvh. S-M


Forummoderator
26 349 Inlägg
13 september 2014
#2
Årsmodell?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

tidsoptimist-javisst!
274 Inlägg
13 september 2014
Trådstartare
#3
Vet inte om det skiljer på inkopplingen i motorrummet, men min är en 85:a iaf.


736 Inlägg
13 september 2014
#4
Ska du inte koppla på generatorn?


tidsoptimist-javisst!
274 Inlägg
14 september 2014
Trådstartare
#5
frasse4 skrev:
Ska du inte koppla på generatorn?

de satt en svänghjulsgivare på org. motorn, men den är borta sen länge. Jag måste komplettera min fråga lite.

Vi börjar om.
Hej! Jag har en Peugeot 505 -85 som har spårat ur fullständigt och har knappt nåt original kvar.
De sitter en 2,1l td från en -98 605 med en volvo m46 bakom. På denna motor sitter de en kabel på spridare 1 som används till varvräknaren på 605:an, den tänkte jag koppla ihop med org.(?!) varvräknaren. Varvräknaren har 3 anslutningar, 1 går till +15, dom två andra går ut till motorrummet och jag får ingen reaktion på räknaren oavsett hur jag kopplar den. På elschemat till en besinare finns det bara 2 anslutningar och den 3:e är tom. Så om nån som har en 505 diesel kan kolla hur dom är kopplade så vore jag evigt tacksam. De kan gå så långt att jag tillome kan betala för denna upplysning..
Vet inte om det skiljer på före 86 och efter 86 (annan bräda och motor)



Sök