3222
Sök

Caddy 04. Turbon dör vid 110-120 km/h. Men fungerar efter omstart av motorn?

227 Inlägg
13 augusti 2014
Trådstartare
#1
Har ett konstigt bekymmer. Ibland när jag kör 110-120 km/h så dör bilen, eller den går att köra men svarar inte alls på gasen. Då brukar jag trycka ner kopplingen och starta om motorn och då fungerar den som vanligt igen.
Är det turbon som lägger av eller kan det vara ett relä fel?
Tacksam för råd

6 653 Inlägg
13 augusti 2014
#2
Kan vara EGR.

De/Dem

4 Inlägg
13 augusti 2014
#3
ag har problem (Kupplung Riemenscheibe für Klimakompressor Audi A4 Denso Kompressor) jag vet inte hur ska jag ta bort den. kan någon om den?

227 Inlägg
13 augusti 2014
Trådstartare
#4
Vad är EGR för ngt?

6 653 Inlägg
13 augusti 2014
#5
mekkarn skrev:
Vad är EGR för ngt?

Avgasåterreglerings ventil. smile Skickar tillbaka avgaser i insuget..

Läs ur felkoderna, kan även vara en tryckgivare till partikelfiltret som strular.

De/Dem

227 Inlägg
13 augusti 2014
Trådstartare
#6
Så du tror inte på turbon? Den har inget partikelfilter!

6 653 Inlägg
13 augusti 2014
#7
Strular EGRen kan den stänga av turboregleringen.

De/Dem

227 Inlägg
13 augusti 2014
Trådstartare
#8
Måste den bytas eller bara servas? Tack för dina svar:)

6 653 Inlägg
14 augusti 2014
#9
Vissa rengör, andra byter.
Be någon som har tillgång till diagnosutrustning först att läsa ur felkoderna på din Bil.

De/Dem

227 Inlägg
14 augusti 2014
Trådstartare
#10
har gjort det två gånger. då fick jag ingen felkod på den. Minns inte exakt vad felkoderna var men dom på verkstaden sa att det inte var ngt att bry sig om. Och ingen motorlampa tänds när det händer.
Men jag ska titta på att ta isär egr ventilen och rengöra den och se när dieselfiltret senast byttes.

6 653 Inlägg
14 augusti 2014
#11
mekkarn skrev:
har gjort det två gånger. då fick jag ingen felkod på den. Minns inte exakt vad felkoderna var men dom på verkstaden sa att det inte var ngt att bry sig om. Och ingen motorlampa tänds när det händer.
Men jag ska titta på att ta isär egr ventilen och rengöra den och se när dieselfiltret senast byttes.

Fast du har ju ett märkbart fel på bilen..så varför skulle det bara vara att strunta i då? Okej om det rör andra system men ligger det under motorstyrningen är det bara dumt. tongue

Var en skadat kabel på en V50 till tryckgivaren på fördelningsröret för railen som strulade, kolla där också om du ser något skadat. smile Den bilen dog lite hur som helst.

Edit: Kan ju alltid kolla kablarna till turbon om du kommer åt
Senast redigerat av Malheus (14 augusti 2014)

De/Dem

227 Inlägg
15 augusti 2014
Trådstartare
#12
Jag sökrw inte för det felet utan för att motorlampan lös. Och den brukar inte lysa när det där felet uppstår.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
15 augusti 2014
#13
mekkarn skrev:
har gjort det två gånger. då fick jag ingen felkod på den. Minns inte exakt vad felkoderna var men dom på verkstaden sa att det inte var ngt att bry sig om. Och ingen motorlampa tänds när det händer.
Men jag ska titta på att ta isär egr ventilen och rengöra den och se när dieselfiltret senast byttes.

Antingen får man väl felkoder eller inte.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

227 Inlägg
15 augusti 2014
Trådstartare
#14
Jag hängde inte med allt dom sa, men det var om feltändning och nåt i ratten etc. Kan inte minnas att det var ngt med lambda eller egr.

227 Inlägg
15 augusti 2014
Trådstartare
#15
Men som jag skrev har motorlampan inte tänts. Fast problemet har uppstått säkert 50 gånger

227 Inlägg
30 september 2014
Trådstartare
#16
Nu har problemet försvunnit av sig självt. Det enda jag gjort annorlunda är att jag har kört bilen mer sista halvåret.
Hoppas det inte kommer tilbaks iallafall:)


Sök