6 oktober 2014
Trådstartare
som sagt har ja en v70 tdi 99 som gått ca 38000 mil och som för nån månad sen började gå hemskt konstigt,när problemet dök upp så hade jag pressat ur bilen bra nog så var det som att den missade att tända när jag kom till ett rödljus sen gick den som vanligt till nästa rödljus där den tvär dog och var helt död en stund och sen när den väl började starta så varvade den upp till 3000rpm och tvärdog sedan igen oavsett om jag höll full gas eller ingen gas alls. efter ett tag började den gå igen men nu har motorlampan lyst konstant sen dess och bilen känns som den tappat massor av effekt och går knappt att få upp i någon högre hastighet och ibland går de inte att varva ur den riktigt, går även allmänt dåligt när den är kall och blödrar och vitryker.
var in och felsökte bilen och fick då fram att insprutningsvärdena var höga, ca 3ggr högre än normalt och han på verkstan föreslog en pumpinställning och pump rems byte så sagt och gjort så vart det ingen skillnad alls,provade sen byta dieselfilter men ingen skillnad där heller och så har jag kollat tryckrören efter läckor och det är tätt.
och även så om man t.ex ligger på e4an och så håller man full gas under en omkörning är de som att bilen först tappar effekt sen ökar effekten lite och sen håller den på så.
tacksam för svar!