som sagt kan man byta halva bilen på känn utan att pricka rätt..
första är ett bra batteri.. inte startkablar och skit utan ett friskt nyladdat batteri. nolla felkoderna och försök starta läs felkoderna igen.. då¨får du garanterat fram vad problemet är. och då ingen babbetema läsare utan vida,autocom bosch osv.. som läser alla felkoder i hela bilen
eller PPC läsare,,,,men nu har TS fått många felcoder iom, att batt, är slut,så kolla coder efter att batt, är laddat, sen radera o gör ett startförsök o läs av igen
eller PPC läsare,,,,men nu har TS fått många felcoder iom, att batt, är slut,så kolla coder efter att batt, är laddat, sen radera o gör ett startförsök o läs av igen
läser inte ppc bara ur felkoderna i ecu.. den måste ta även cem och lite andra grejer som kan strula...
eller PPC läsare,,,,men nu har TS fått många felcoder iom, att batt, är slut,så kolla coder efter att batt, är laddat, sen radera o gör ett startförsök o läs av igen
läser inte ppc bara ur felkoderna i ecu.. den måste ta även cem och lite andra grejer som kan strula...
Funderade på det samma... Min ELM tar endast de felkoder som har med motorn att göra, resterande koder behöver man läsa ur med "riktiga" grejer.
eller PPC läsare,,,,men nu har TS fått många felcoder iom, att batt, är slut,så kolla coder efter att batt, är laddat, sen radera o gör ett startförsök o läs av igen
läser inte ppc bara ur felkoderna i ecu.. den måste ta även cem och lite andra grejer som kan strula...
Funderade på det samma... Min ELM tar endast de felkoder som har med motorn att göra, resterande koder behöver man läsa ur med "riktiga" grejer.
förvisso borde den kanske lägga en felkod på ecm också men vet inte riktigt hur dom där systemen ser ut. men när jag höll på med dtsc på min 02:a fick jag nolla både cem och abs för att få bort felkoderna efter att jag lagat felet.
kör då med en autocom och fungerar på dom flesta bilarna.