3580
Sök

Volvo 360 som bara startar då den är varm

391 Inlägg
5 december 2014
Trådstartare
tjena. har en volvo 360 gl från 1988 som jag har lite problem med den startar bara då den är varm kan starta till och gå några sekunder då den är kall men det blir som ett i hållit ljud från den och helt orkes lös bara kvamnar då jag gassar och luktar bensin från den men då den är varm då går den som den ska vad kan det bero på?

Om du turbo har, Så kan du ladda bar;)
78 Inlägg
7 december 2014
sitter det ngn kallstarts ventil på denne? isåfall kolla upp detta!

Evildan
7 december 2014
volvo240_77 skrev:
tjena. har en volvo 360 gl från 1988 som jag har lite problem med den startar bara då den är varm kan starta till och gå några sekunder då den är kall men det blir som ett i hållit ljud från den och helt orkes lös bara kvamnar då jag gassar och luktar bensin från den men då den är varm då går den som den ska vad kan det bero på?

Hur får du den varm om den inte startar?

Kvamnar?
Gassar?

391 Inlägg
7 december 2014
Trådstartare
jag kopplar värmaren iden nån timme sen får jag ta lös stiften och rengöra dom och då startar den och går om jag inte släpper gasen

5 700 Inlägg
8 december 2014
Är stiften väldigt blöta?
Luktar motoroljan mycket bensin?
När byttes tänddelarna senast? (stift, rotor, fördelarlock, tändkablar)

Forummoderator
26 364 Inlägg
8 december 2014
volvo240_77 skrev:
jag kopplar värmaren iden nån timme sen får jag ta lös stiften och rengöra dom och då startar den och går om jag inte släpper gasen

Motorn blir ju knappast genomvarm av att motorvärmaren är igång..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

391 Inlägg
8 december 2014
Trådstartare
stiften luktar soppa och är drängt i bensin täningsdelarna byttes för ca 800mil sen då bytte jag fördelare rotor och tändkablar och stift. nä den blir inte genom varm men har jag motorvärmaren i och ren gör stiften och prov startar den då då får jag igång den men får den inte över 1000 varv måste hålla gasen i botten tills den blir varm då ökar den sakta sen går den som den ska

5 700 Inlägg
8 december 2014
Låter som att den får alldeles för mycket soppa. Prova ta loss kontakten till kallstartsventilen och se om bilen startar enklare (kallstartsventilen sitter på undersidan av insuget), om det nu finns någon kallstartventil.

Sök