viccoA skrev:
caromania skrev:
puttepro skrev:
Så tänker jag med ..
Det är precis det som är grejen. Audin drog ifrån så mycket i starten tack vare bättre fäste så BMW-n aldrig hann ikapp trots sin enligt testet och på pappret bättre acceleration.
Om Audin drog ifrån så mycket i starten hade den väl definitivt varit snabbare än BMWn mellan 0-100 också...Såklart att fyrhjulsdriften ger större förluster uppe i fart för man drar ingen nytta av den när man har ordentligt med grepp.
Audin gjorde 0-100 på 8.1 och BMWn på 7.8 enligt testet som Teknikens Värld gjorde 1985. 402m tiderna minns jag inte men det var runt 15s med Audin någon tiondel snabbare. Minns heller inte sluthastigheten men det var +140. Hemligheten är starten. I testet gjorde Audin 0-50 på 2.1 vilket med deras mått mätt är väldigt snabbt. Att sedan testföraren kanske gjorde ett sämre jobb med BMWn låter jag vara osagt, fakta är emellertid att 0-100 var snabbare men 0-402m var långsammare. Jag minns detta pga mitt störda sifferminne och för att jag var spekulant på en Audi 200 en gång i tiden och därför lusläste allt.
Det viktiga tycker jag emellertid är att min Rover Coupe är mycket snabbare än de båda faktiskt och den är ändå framhjulsdriven.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.