Har monterat en japsdämpare och har även införskaffat en insats för att kunna få ner ljudet när det behövs. Man måste dock borra upp ett 7mm hål i själva dämparen för att kunna skruva fast insatsen men det verkar helt omöjligt.
Har provat alla möjliga sorters metallborrar och försök förborra med en mindre dimension för att det ska bli lättare med den större men borren vägrar bita något. Den bara snurrar och vandrar iväg. Vad ska man göra för att kunna få hål på själva dämparen?
Ja nu har jag använt snabbstål-borr och kört den jättesakta. Men det är som att själva spetsen aldrig biter fast i metallen. Ska man ha någon annan typ av borr?
Ja nu har jag använt snabbstål-borr och kört den jättesakta. Men det är som att själva spetsen aldrig biter fast i metallen. Ska man ha någon annan typ av borr?
Du måste kyla och smörja hela tiden annars går det inte.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Rostfritt är lurigt. Problemet är att plåten ofta blir för varm och härdar och då är det "kört". Råkar man ut för det är det bara "offra" borret och köra järnet och smälta sig igenom.
För att undvika att det härdar är som sagt nyckeln: - Vassa borr - Låg fart - Kyla/smörja OFTA - Hög matning = tryck hårt, då avverkar man mycket material och värmen försvinner i spånan.