3339
Sök

Problem med att det är läckage på högtrycksrör Passat alltrack årsmodell 2014

70 Inlägg
27 mars 2015
Trådstartare
Att det läcker ifrån högtrycksröret.

Det läskiga är att dan innan den gick sönder så när jag åkte från jobbet så tyckte jag att det luktade diesel men trodde det var mina arbetsskor då jag hade fått diesel på dom på jobbet. Men sen dan efter så när jag skulle köra om en bil så gick bilen in i nått säkerhets läge då den vart jätte klen och det tändes en spiral i instrumentpanelen. Sen när jag stod still så märkte jag att de rök från under huven och kollade, då såg jag att det var massa diesel i motorutrymmet. Så då ringde jag bärjare, och medans jag väntade så filmade jag och försökte se varifrån dieseln kom och då var det ett högtrycksrör som det sprutade ut diesel ur.

Så vet säkert att jag hade kört med läckage i minst 3 mil eftersom det luktat diesel. Tycker att det är konstigt att inte bilen har varnat på något sätt om det, läskigt att man kan köra runt med ett sånt läckage så länge utan att märka det.   

Bilen är en 9 månader gammal, och i januari så byttes alla rören och bränslepump samt filter för att det var fel på okq8 diesel. Så röret som det är hål i har suttit på i typ 2 månader

Är det nån som har haft samma problem på sin Volkswagen bil eller vet nån som har haft liknande problem.

Här är en Video på läckaget.
https://www.youtube.com/watch?v=-7dr1i0 … e=youtu.be
Senast redigerat av Danne96 (27 mars 2015)

162 Inlägg
27 mars 2015
Spontant låter det som om någon mek varit lite väl våldsam när de bytt/monterat prylarna och fått ett veck på röret men man kan inte vara säker smile

70 Inlägg
27 mars 2015
Trådstartare
jon-as skrev:
Spontant låter det som om någon mek varit lite väl våldsam när de bytt/monterat prylarna och fått ett veck på röret men man kan inte vara säker smile

Ja det är ju sant, nej man kan ju inte vara de hoppas att man får reda på mer snart för den e inne på verkstad nu smile

2 250 Inlägg
27 mars 2015
Importbil?

Annars så har du väl ren garanti som gäller. Alternativt så går det på: 1 års garanti på utfört arbete.

Men visst blir det kul att höra hur det löser sig.

70 Inlägg
27 mars 2015
Trådstartare
Meaganeowner skrev:
Importbil?

Annars så har du väl ren garanti som gäller. Alternativt så går det på: 1 års garanti på utfört arbete.

Men visst blir det kul att höra hur det löser sig.

Nepp de e ingen importbil, det är en firma bil, japp garantin gäller
Ja ska bli väldigt kul och se hur det löser sig

293 Inlägg
27 mars 2015
Tillverkningsfel eller skada vid monteringen, är ju inte helt ovanligt med läckor men inte efter 9 månader.

Liknande läckor kan ge ganska obehagliga överraskningar, diesel under högt tryck som råkar spruta på grenrör eller turbo......

70 Inlägg
27 mars 2015
Trådstartare
Lasse62 skrev:
Tillverkningsfel eller skada vid monteringen, är ju inte helt ovanligt med läckor men inte efter 9 månader.

Liknande läckor kan ge ganska obehagliga överraskningar, diesel under högt tryck som råkar spruta på grenrör eller turbo......

Ja när man tänker på hur de hade kunna gått om de hade kommit på exempelvis grenröret så hade vi tur att de inte blev värre.

Sök