Ett kanske lite mindre känt problem som du borde hålla koll på vid köp av en 325 05-07 är trasiga bultar till topplocket. Sagda bultar var för hårt dragna från fabrik och ger med sig förr eller senare. På min fars bil hände det vid 22 000 mil. Märktes genom att det började fukta olja. Jag gjorde inte jobbet - men det är nog lättare att byta bultarna innan de behöver borras ut. Så tänk på det.
Standardchassit ger bra komfort, men är lite gubbigt när det svänger. Provkör både och. Generellt sett är problemet med m-chassit stötigheten och inte höjden. Inget du avhjälper med coilovers. En bil med coilovers är mycket, mycket obekvämare.
Aha okok, får fixas tidigare då Tack för tipset! Trodde att den var låg och då jag måste över kanter osv ganska ofta så är väll det ett - hehe. Om det är stötighet som m-chassit påverkar så kan man ju börja kolla på m-paket igen, kanske provköra både och!
Mchassit är 2 cm lägre fram. E90 är ganska låg fram för att vara en vanlig bil, men det är inget problem om du är medveten om det. Det är nog skillnaden i komfort som märks mest.
Vill tillägga att jag inte tycker det är speciellt stötigt heller, men det beror på vad man jämför med. Omöjligt att beskriva, ut och provkör!
Ett kanske lite mindre känt problem som du borde hålla koll på vid köp av en 325 05-07 är trasiga bultar till topplocket. Sagda bultar var för hårt dragna från fabrik och ger med sig förr eller senare. På min fars bil hände det vid 22 000 mil. Märktes genom att det började fukta olja. Jag gjorde inte jobbet - men det är nog lättare att byta bultarna innan de behöver borras ut. Så tänk på det.
Standardchassit ger bra komfort, men är lite gubbigt när det svänger. Provkör både och. Generellt sett är problemet med m-chassit stötigheten och inte höjden. Inget du avhjälper med coilovers. En bil med coilovers är mycket, mycket obekvämare.
Aha okok, får fixas tidigare då Tack för tipset! Trodde att den var låg och då jag måste över kanter osv ganska ofta så är väll det ett - hehe. Om det är stötighet som m-chassit påverkar så kan man ju börja kolla på m-paket igen, kanske provköra både och!
Mchassit är 2 cm lägre fram. E90 är ganska låg fram för att vara en vanlig bil, men det är inget problem om du är medveten om det. Det är nog skillnaden i komfort som märks mest.
Vill tillägga att jag inte tycker det är speciellt stötigt heller, men det beror på vad man jämför med. Omöjligt att beskriva, ut och provkör!
Jag har m-sportpaket på min 325:a och jag upplever inte det som stötigt.
Värt att köpa det tycker du eller?
Har bara haft fyra BMW samtliga med sportfjädring. Tycker det passar mig väldigt bra. Prova!
Jarrå! Fan nu har man börjat kolla 318D å stagea upp den 1 nivå, jävla bra torque i dieseln Kan få en nyare med paket osv för runt 100 så de lockar, shit va svårt detta är hahaha. Dom drar ju svin lite också så de är ju ett STORT +. Men men, frågan är vad som man är mest sugen på..
Jag har m-sportchassi på min E90 och den går mjukare med 19" än E46:an som har Bilstein/Eibach B12 Pro-kit-chassi gör med 17". Tror man kan göra mycket med däckval annars om man har en E90 med m-sportchassi, 17" blir säkert rätt så bekvämt.
Jag har m-sportchassi på min E90 och den går mjukare med 19" än E46:an som har Bilstein/Eibach B12 Pro-kit-chassi gör med 17". Tror man kan göra mycket med däckval annars om man har en E90 med m-sportchassi, 17" blir säkert rätt så bekvämt.
Okidoki, jo m-chassit verkar bättre generellt sätt så blir nog det!
Jag har m-sportchassi på min E90 och den går mjukare med 19" än E46:an som har Bilstein/Eibach B12 Pro-kit-chassi gör med 17". Tror man kan göra mycket med däckval annars om man har en E90 med m-sportchassi, 17" blir säkert rätt så bekvämt.
Okidoki, jo m-chassit verkar bättre generellt sätt så blir nog det!
Har du kört någon med/utan?
Gör det så känner du själv vad som passar dig bäst över farthindren och kullerstenen i Stockholm och den släta fina Essingeleden tillika Huddingevägens underbara spår.
Jag som är mer åt gubbåldern uppskattar däck med hög profil och lite längre fjädringsväg i min vardag då bilen blir mer användarvänlig i mitt tycke. Men, smaken är olika och det har jag full respekt för, du ska välja det som känns bäst för dig.
Jag har m-sportchassi på min E90 och den går mjukare med 19" än E46:an som har Bilstein/Eibach B12 Pro-kit-chassi gör med 17". Tror man kan göra mycket med däckval annars om man har en E90 med m-sportchassi, 17" blir säkert rätt så bekvämt.
Okidoki, jo m-chassit verkar bättre generellt sätt så blir nog det!
Har du kört någon med/utan?
Gör det så känner du själv vad som passar dig bäst över farthindren och kullerstenen i Stockholm och den släta fina Essingeleden tillika Huddingevägens underbara spår.
Jag som är mer åt gubbåldern uppskattar däck med hög profil och lite längre fjädringsväg i min vardag då bilen blir mer användarvänlig i mitt tycke. Men, smaken är olika och det har jag full respekt för, du ska välja det som känns bäst för dig.
Nää inte testat än tyvärr, hahaha älskar Stockholms vägar!! eller nått
Får testa både och, som jag skrev ovan börjar det luta mot 318D nu också´och köra en stage 1 för lite mer fart haha, får see! svårt val!!!
Okidoki, jo m-chassit verkar bättre generellt sätt så blir nog det!
Har du kört någon med/utan?
Gör det så känner du själv vad som passar dig bäst över farthindren och kullerstenen i Stockholm och den släta fina Essingeleden tillika Huddingevägens underbara spår.
Jag som är mer åt gubbåldern uppskattar däck med hög profil och lite längre fjädringsväg i min vardag då bilen blir mer användarvänlig i mitt tycke. Men, smaken är olika och det har jag full respekt för, du ska välja det som känns bäst för dig.
Nää inte testat än tyvärr, hahaha älskar Stockholms vägar!! eller nått
Får testa både och, som jag skrev ovan börjar det luta mot 318D nu också´och köra en stage 1 för lite mer fart haha, får see! svårt val!!!
En fyrcylindrig liten diesel är ett relativt snålt val. Värt att notera för dig som spekulant är att N47 har på motorer från början utav 2007 haft problem med kamkedjespännaren, kedjan rasslar högljutt om den "är på gång". Jag skulle avråda från att "chip trimma" motorn, kika istället på 320d, samma N47D20 fast med BMWs egna mjukvara vilket borgar för färre problem än eftermarknadsdito anser jag.
Gör det så känner du själv vad som passar dig bäst över farthindren och kullerstenen i Stockholm och den släta fina Essingeleden tillika Huddingevägens underbara spår.
Jag som är mer åt gubbåldern uppskattar däck med hög profil och lite längre fjädringsväg i min vardag då bilen blir mer användarvänlig i mitt tycke. Men, smaken är olika och det har jag full respekt för, du ska välja det som känns bäst för dig.
Nää inte testat än tyvärr, hahaha älskar Stockholms vägar!! eller nått
Får testa både och, som jag skrev ovan börjar det luta mot 318D nu också´och köra en stage 1 för lite mer fart haha, får see! svårt val!!!
En fyrcylindrig liten diesel är ett relativt snålt val. Värt att notera för dig som spekulant är att N47 har på motorer från början utav 2007 haft problem med kamkedjespännaren, kedjan rasslar högljutt om den "är på gång". Jag skulle avråda från att "chip trimma" motorn, kika istället på 320d, samma N47D20 fast med BMWs egna mjukvara vilket borgar för färre problem än eftermarknadsdito anser jag.
okej okej, skönt med 318en är att man får en relativt ny (2009) för runt 100k. En 320 får man knappt en bra 06a för, notera manuell och sedan! Så kamkedjespännaren är helt körd eller?