3619
Sök

940 turbo -94

118 Inlägg
14 november 2005
Trådstartare
#1
Nu är nästan allt det "tråkiga" gjort!
massor av packningar och slitage delar är bytt..

vad ska jag börja med att byta ut i trim väg?
har en fräshare turbo som ska i, men sen?
hur mkt mer kan ja ladda utan att göra nå större ingrepp?(0.8 laddar den nu)


nån som har bra förslag?

(vill alltså trimma)

tacksam för svar!

mjo, så äre nog

10 287 Inlägg
14 november 2005
#2
Kam: A-kam eller VX3.
Tryckplatta.
Downpipe, kat och halvsats.

Har du automat eller M46?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

118 Inlägg
15 november 2005
Trådstartare
#3
Sharky skrev:
Kam: A-kam eller VX3.
Tryckplatta.
Downpipe, kat och halvsats.

Har du automat eller M46?

/Göran

vad sitter det för orginal aga på den? tum alltså?
halvsatts har jag från ferrita!

A-kam kan ja nog får tag på, grannen har en ligger och skräpar:D

M90 sitter det ibig_smile

kom gänrna med mer ideer sharky! du verkar kunna din sak:P!!!

mjo, så äre nog

10 287 Inlägg
15 november 2005
#4
Byt främre delen av avgassystemet. Du minskar mottyrcket och turbon kommer att gå kallare.
M90 har usel koppling, den kommer att slira till pluto. Byt tryckplatta.

Vad menar du med fräschare turbo? Renoverad orginal 13C eller?

I så fall så är nästa steg att efter det jag beskrev att:

- Skaffa annan tändbox, s.k "guldbox, "219-box" där man kan byta chip (här ligger tricket till att få effekt. Turbocenter tex har chip).
- Porta toppen, eller byta till 531 topp.
- Annan turbo, Mitshu 15G brukar bli trevligt och då landar man runt 250 - 260 safe.

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

118 Inlägg
15 november 2005
Trådstartare
#5
Sharky skrev:
Byt främre delen av avgassystemet. Du minskar mottyrcket och turbon kommer att gå kallare.
M90 har usel koppling, den kommer att slira till pluto. Byt tryckplatta.

Vad menar du med fräschare turbo? Renoverad orginal 13C eller?

I så fall så är nästa steg att efter det jag beskrev att:

- Skaffa annan tändbox, s.k "guldbox, "219-box" där man kan byta chip (här ligger tricket till att få effekt. Turbocenter tex har chip).
- Porta toppen, eller byta till 531 topp.
- Annan turbo, Mitshu 15G brukar bli trevligt och då landar man runt 250 - 260 safe.

Mvh
Göran

okej, vad ska jag ha för tum då? har kollat nu, det sitter 2,5"s hela vägen, ska jag byta upp hela vägen till 3" eller bara downpipet?

fräschare turbon är en orginal 740 turbo, garret t03 tror ja?

vart köper man boxen? jag har en turbo+ från fabrik men de kan väll inte vara så att de redan finns?

okej, vad är bäst då? porta 530in eller sattsa på en 531:a?

packningar och sånt? håller allt med detta "kitt"?
hur mkt vågar jag ladda?

tack för hjälpen!

mjo, så äre nog

10 287 Inlägg
15 november 2005
#6
3" downpipe plus 3" kat räcker. Sedan kan man köra 2,5".

Topplockspackning håller. Går det, då är det tecken på att nåt är fel.

När det gäller topp så beror det på vad man får tag på. Kolla på resultatservice.

Turbo+ är bara en laddtryckshöjning över 3500 rpm. Chippar du så skall du kasta Turbo+ och köra fast laddtryck.

Vart bor du?

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

118 Inlägg
15 november 2005
Trådstartare
#7
Sharky skrev:
3" downpipe plus 3" kat räcker. Sedan kan man köra 2,5".

Topplockspackning håller. Går det, då är det tecken på att nåt är fel.

När det gäller topp så beror det på vad man får tag på. Kolla på resultatservice.

Turbo+ är bara en laddtryckshöjning över 3500 rpm. Chippar du så skall du kasta Turbo+ och köra fast laddtryck.

Vart bor du?

Mvh
Göran

okej, men hur tar jag bort turbo+ då? är inte så hajj, håller på och lär mig:) sagta men säkert!

Köping, 4 mil från västerås!


tack för svaren!

mjo, så äre nog

10 287 Inlägg
15 november 2005
#8
Då gäller det för dig att hitta någon runt Köping. Tex min moderator-polare på Turboperformanceclub : Daniel Karlsson. Kolla på http://www.kakracing.com/

Där kan du få all hjälp som behövs.

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

118 Inlägg
16 november 2005
Trådstartare
#9
Sharky skrev:
Då gäller det för dig att hitta någon runt Köping. Tex min moderator-polare på Turboperformanceclub : Daniel Karlsson. Kolla på http://www.kakracing.com/

Där kan du få all hjälp som behövs.

Mvh
Göran

okej, ja har ett par kunniga kompisar, fast dom bygger på sina egna bilar, men de ska nog gå att ordna:)

annars får ja ta kontakt med Daniel!

tack för hjälpen Sharky!

mjo, så äre nog


Sök