2710
Sök

Volvo s60 2.4T avgassystem

282 Inlägg
19 juli 2015
Trådstartare
tjeena!

jag har en volvo s60 med en 2.4T motor som är mappad och bänkad till 231hk och det sitter nu just ett BSR sport flow halv sats avgassystem monterat!
men jag funderar på om jag ska bygga en 3" downpipe till också, men jag funderar om det blir någon  skillnad om jag bygger en sådan? eller är det lika bra att låta bli att bygga?

Forummoderator
26 389 Inlägg
19 juli 2015
Ju öppnare efter turbon ju bättre är det förstås, medan en sugmotor vill ha ett visst mottryck.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 489 Inlägg
19 juli 2015
har för mig att det kommer felcoder som ett brev på posten om du byter downpipen,OBS,bara vad jag läst på nått forum OBS..

282 Inlägg
19 juli 2015
Trådstartare
Joo, det där med felkoder har jag läst också på några ställen, men det värkar bara komma på vissa modeller, på s60 värkade det inte komma fram något! Dom som vet får rätta mig om jag berättar något fel nu!

338 Inlägg
19 juli 2015
Är inga problem med felkoder, och ifall att det ger felkod så är det bara inhandla en lambda delete från autotech http://atechmotor.com/atms-produkter/at … d-delete/.
Skillnad blir det helst med 100cells racecat då den flödar mkt bättre än orginalcaten som bromsar en hel del.
Den blir rappare vid gaspådrag, turbon går inte lika varm som med orginal vilket skonar den en hel del och ger mindre effektförlust vid hård körning och upprepade gaspådrag.
Sen kan du uppdatera programvaran till steg3 vilket ger runt 250-260hk.
Finns mkt fördelar så kör på en 3" med racecat.

282 Inlägg
19 juli 2015
Trådstartare
Joo, det är ju lite jobbit om felkoder börjar komma fram!
Men jag kollade att jag har 2st lamda givare, en på katten och en upp vid turbon bara dom blir på samma plats så är det vell lungt, och angående 100cell katten så blir det inte lite knepigt med den och avgasvärderna på besiktningen?

Sök