3816
Sök

Bygga subframe å byta drivpaketet till främande grejer civic hatchback 86a vilken bil plockar jag driv paketet från

8 252 Inlägg
3 augusti 2015
https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44513/44513-e492370da3f12f9633ac2d21364fe78c.jpg

Är det nåt liknande det där du tänkt bygga framför torpedväggen att fästa fjäderbenen i?

Har du tänkt bygga på extra balkar på "rambalkarna" som man gjorde förr i tiden på bilar med separat ram för att förstärka?

93 Inlägg
3 augusti 2015
Trådstartare
att det ska gå fortare å att den ska gatreggas

93 Inlägg
3 augusti 2015
Trådstartare
nej en ram som svetsas i bilen från stötdämpartornen in under bilen å hela vägen bakåt altså två långa ram skenor  å non tvär balk

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
3 augusti 2015
Men du!! Om du ska ha en motor som klarar gatreggning kommer du inte behöva den här ramen du vill ha. Det är en tankevurpa från början

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

93 Inlägg
3 augusti 2015
Trådstartare
okey men vilket drivpaket med framvagn kan jag använda som är lätast att bygga dit kan inte ha kvar nåt fram för det finns inga delar att köpa

156 Inlägg
3 augusti 2015
Exakt vad är det som inte finns att köpa?

93 Inlägg
3 augusti 2015
Trådstartare
drivknutar mm istortset allt. bak blir det lättare att renovera bygger bara om infästningarna så jag får in andra bussningar

5 111 Inlägg
3 augusti 2015
Jag skulle tro att det han pratar om är det man ofta kallar "subframe connectors". Många självbärande karosser har ju "rambalkar" framåt samt bakåt som så att säga börjar mitt under bilen, med dessa knyter man ihop varandra, sitter även original för att kompensera för avsaknad av B-stolpe på Rekord/Commodore Coupé 67-71, osv.

Stämmer det?

296 Inlägg
3 augusti 2015
Haha! Jag diggar tanken med subframe connectors på en bil med helt platt undersida.
Vad är syftet? Ska det bli racelowridercustomvardagsbil?

Tror det enklaste är att svetsa dit en subframe från en Cadillac Eldorado 1976 fram,
sen sätta en Aston Martin Lagonda DOHC V8 på tvären med dubbla Precision 6766 agg,
sätta i helsoffa från en 1936 Ford och 8" kedjeratt, gör om den till plåtcab när du ändå håller på,
för att man får ha mer effekt när bilen väger mera du vet.
Hydrauler naturligtvis, 16" kolvar bak och piston pump så du kan hoppa ordentligt.

Lambodörrar, glöm inte lambodörrarna, tryckluftsstyrna. ASEA kompressor istället för baksätet,
finns ju gott om plats, någon bur var det ju inte tal om.

93 Inlägg
3 augusti 2015
Trådstartare
subrameconectors tänkte jag på nåt i den stillen  å nej ingen

lowrider men varför inte 3milius du värkar ju tro du vet vem

jag är å allt värkar störa dig lägg ner

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
4 augusti 2015
Det förbryllar mig viking hur du tänker.

Har du genomfört något bygge? Isf vad?

Man börjar inte med att bygga ett rymdskepp det första man gör.

När jag började pyssla med bilar så fick jag börja riva isär skrotbilar bara för att få lite kännsla när jag var 8 bast. Första projektet jag gav mig på var att rostskydda mitt a-traktorflak och montera bollfransar.

Har du börjat i den änden?

93 Inlägg
4 augusti 2015
Trådstartare
har renoverat en valiant hgv 64 å en opel rekord 65 samnt börjat bygga en duett rod men blev av med garageplatsen pga osäriös hyres värd samt så har jag hålt på med diverse bilar typ honda civic86 å 87 å cheva s10 mm
å nu yterligare en honda civic 86a som jag ska göra i ordning

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
4 augusti 2015
viking_norling skrev:
har renoverat en valiant hgv 64 å en opel rekord 65 samnt börjat bygga en duett rod men blev av med garageplatsen pga osäriös hyres värd samt så har jag hålt på med diverse bilar typ honda civic86 å 87 å cheva s10 mm
å nu yterligare en honda civic 86a som jag ska göra i ordning

Jo att du påbörjat projekt har jag förstått. Men har du färdigställt något storskaligt bygge? Du skulle ju bygga liknande ram på S10 i en annan tråd. Hur gick det?

Det känns dom du sitter och fantiserar...

93 Inlägg
4 augusti 2015
Trådstartare
vart av med garaget den gången oxå :-( nej jag har mest renoverat bilar lr inte byggt färdigt pga bestämmelser som inte gick att anpassa bygget efter så då har jag sålt bilen men ger inte upp så nu åter till hondan vilket drivpaket tex från annan honda som är nyare med mer hästar är lätast att få dit då jag inte har någon ide alls vad jag ska ha å gärna bilder om nån har gjort nåt på likadan civic

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
4 augusti 2015
viking_norling skrev:
vart av med garaget den gången oxå :-( nej jag har mest renoverat bilar lr inte byggt färdigt pga bestämmelser som inte gick att anpassa bygget efter så då har jag sålt bilen men ger inte upp så nu åter till hondan vilket drivpaket tex från annan honda som är nyare med mer hästar är lätast att få dit då jag inte har någon ide alls vad jag ska ha å gärna bilder om nån har gjort nåt på likadan civic

Jag lämnar tråden

Sök