VolvoT5Stealth skrev:
Tjena!
Fick nedslag på besiktningen då höger xenonkastare var för lågt inställd.
Tänkte inte så mycket på det då man brukar kunna skruva på dom flesta bilar men under tiden jag bytte hjullager fram på höger så ser jag dom här 2 stagen som sitter i en led mot en givare vilket då är den automatiska nivåregeleringen.
När man sätter på tändningen så testjusterar vänster kastare hur fin som helst men höger står still.
Testade att ta bort fästet i länkarmen för plaststaget till givaren och föra den upp och ned för att se om det hände nått.
Vänster följde med ett tag men efter några vändor så gav båda upp att regelera.
Kan det vara just givaren som är kack eller måste jag byta motor eller hela lyktan för att få det att fungera?
Finns det nån workaround på detta så att den iaf går igenom besiktningen med någorlunda rak ljusbild så man kan tänka på att byta ut saker efter? haha.
P.S
Dom verkar inte vara så noga med just nivåregelerinegn på närmsta SBP då dom bara tittade så att kastarna stod rätt mot den fina planschen dom har x)
Så du tror inte att om du kommer in för en efterkontroll, med ljuset involverat, och har xenon, att de kommer kontrollera om det fungerar som det ska?
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!