Bilden är från PPF's forum? En tabell med över vad respektive stift i kontaktstycket gör?
Är det den så är den likadan som den i första länken jag skickade:
http://www.begla.se/e30m50pin.phpJag blir lite osäker på vad det där är för kontaktstycke. Styrenhetens kontaktstycke borde ha 3 rader med sammanlagt runt 70 - 90 stift och påminna om det här, i varje fall om bosch har tillverkat det:
På din beskrivning verkar det som att kontaktstycket du har är någon typ av snabbkontakt som ska göra det smidigare att plocka ur motorn ur bilen? Har du möjlighet att ta bilder på grejerna så gör gärna det, det finns bilduppladdningsfunktion här på forumet så det går ganska lätt att ordna. Med bilder är det enklare för oss andra att hjälpa till.
I länken nedan, sida 98, börjar en lista över vilka stift som gör vad i den styrenheten. Jag fick inte reda på vilken årsmodell det var på bilen så jag tog den från 93, men du kan hitta andra årsmodeller på samma sida om du söker en stund.
http://wedophones.com/Manuals/BMW/1993% … Manual.pdfSom jag förstår det så är det detta du vill ha svar på:
1. Behöver startmotorn kopplas ihop med original styrenhet?
Är det som jag tror så är kontaktstycket du har en snabbkontakt och då har de mest troligt dragit kabeln för startsolenoiden via den. En sån kabel fanns ju framdragen till Sierrans originalmotor också och den bör gå från tändningslåset.2. Behöver bränslepumpen vara kopplad till original styrenhet?
Original sitter den inkopplad på utgång 85 på relät. Den är märkt som utgång, om det sedan är som jag är van så är det en jord som boxen sedan jordar ned i chassit när tändningen är till. Koppla den som jord, endera drar relät eller så har du jord på båda sidor om spolen, och då får du koppla om det därefter.3. Ska jorden kopplas in någonstans i original styrenhet?
Ja. Stift 6, 15, 28, 34, 45, 55 är i listan märkta som jordar och ska jordas mot bilens chassi.När jag svarat så har jag utgått från listan över styrenhetens kontaktstycke, jag tror och hoppas att jag hittat rätt. Tittar man på listan så hittar man även ytterligare jordar, men de verkar vara jorden från olika givare som ska tillbaka till styrenheten.