18 oktober 2015
Trådstartare
Hej allihopa, sitter här i lite halvt panik och måste få Airbag-lampan fixad, då den lyser konstant.
Bilen är en Audi A3 1.8t -98
Misstänker att detta hände när batteriet dog tidigare. Har försökt med kontaktspray på kontakterna under båda sätena och sedan se om nollställning genom att koppla ur batteriet hjälpte, men icket, lampan lyser fortfarande konstant.
Efter att ha googlat en massa, så är det tydligen ett vanligt problem att airbag-lampan lyser när batteriet har krånglat lite, vilket ger en felkod. Därmed krävs det någon sorts "Airbag Resetter Tool" för att kunna släcka lampan och se om eventuella åtgärder fungerar.
På grund av tidspress inför besiktningen (måste utföras den här månaden), så skulle en beställning på ebay ta alldeles för lång tid, därför hoppades jag på att en vänlig själv i det här forumet kanske har möjligheten att hjälpa mig att släcka lampan? Jag har ingen stor lust att åka in på verkstaden och be dem släcka den en enda gång för flera hundra, för att sedan upptäcka att felet är större än så.
Jag bor i Örebro men kan självklart åka några mil ifall det skulle behövas.
Tack på förhand!
(Inser nu att den här tråden kanske platsar bättre i generell felsökning, var lite för snabb i fingrarna och ber om ursäkt)
Senast redigerat av DunderHassan (18 oktober 2015)