2589
Sök

Hjälp med vinterdäck

109 Inlägg
4 november 2015
Trådstartare
#1
Hallå, är på jakt efter vinterdäck och har hittat ett par Hakkapeliitta 5, 205/55 R16 94T XL

Jag har
Däck fram205/55R16 91V
Fälg fram7JX16/ET47/46

Är helt novis inom bildäck men det är rätt dimensioner och 5 bultars som jag behöver ha... priset på däcken var förresten 900kr, det måste väl ses som ok även fast det är hakka 5??

Cupra_
4 november 2015
#2
Så länge de har dubb kvar, mönster kvar och inte är helt kruttorra så låter det väl okej smile

109 Inlägg
4 november 2015
Trådstartare
#3
Deception skrev:
Så länge de har dubb kvar, mönster kvar och inte är helt kruttorra så låter det väl okej smile
På bilderna såg dom ok ut iallafall. Men vet du hur man ser ifall däcket passar förutom 5st mutterhål? Måste ju vara rätt storlek på dom också

Cupra_
4 november 2015
#4
Dimensionen skrev du ju i första inlägget, och eftersom den var samma som på de du har så funkar det. Om du tänker på fälgen och om den rent praktiskt passar din bil så måste du veta vilken bultindelning du har och på de fälgarna du ska köpa.

Vad ska de sitta på för bil?

109 Inlägg
5 november 2015
Trådstartare
#5
Deception skrev:
Dimensionen skrev du ju i första inlägget, och eftersom den var samma som på de du har så funkar det. Om du tänker på fälgen och om den rent praktiskt passar din bil så måste du veta vilken bultindelning du har och på de fälgarna du ska köpa.

Vad ska de sitta på för bil?
Japp.
Det är en BMW 320i e46 -00

Cupra_
5 november 2015
#6
5x120 ska fälgen ha om jag inte minns fel, i bultindelning då alltså. Sen gäller det att ET/inpressning inte är för off heller. Då hamnar fälgen för långt in eller ut i hjulhuset.

4 821 Inlägg
6 november 2015
#7
+ att även navdiametern måste passa.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

17 Inlägg
6 november 2015
#8
Christian S skrev:
+ att även navdiametern måste passa.
svarva eller navring går ju?

en vanlig volvo såld kille ;)


Sök