3823
Sök

Motorlampan lyser/blinkar Volvo 850 -97

658 Inlägg
28 oktober 2015
Trådstartare
Min flickvän har köpt en Volvo 850 97 års modell, och nu till problemet är att motorlampan lyser eller blinkar hela tiden den gjorde inte det när hon köpte den men senare kom det o jag har kikat på den och den går bara på typ 4 burkar oftast då man accelerar på alla växlar. Men går hyffsat bra alla cylindrar när man kör landsväg på låg hastighet samma växel men när man börjar låta den få jobba lite så börjar den gå orent o nån cylinder faller bort.
Har kollat alla tändkablar o dom ger gnistor men bra gnistor vet jag inte.
Stiften ser gammla ut så det kanske är enkelt o börja byta alla stiften. Eller finns det andra saker på 850 som kanske e vanligt som ger detta problem eller? jag har aldrig vart nån volvofreak direkt så kom med förslag ideer. Bsäta vore ju o kolla felkod på den. Men tänkte höra här först

Avstängd
598 Inlägg
28 oktober 2015
På Saab är blinkande lampa tändningsfel. Det kan ju vara samma sak i Volvon. Så byt tändstift först.

5 198 Inlägg
28 oktober 2015
Nausea skrev:
På Saab är blinkande lampa tändningsfel. Det kan ju vara samma sak i Volvon. Så byt tändstift först.

Näe... blinkande lampa har olika betydelse beroende på hur många blink och saab typ och årsmodell.

658 Inlägg
28 oktober 2015
Trådstartare
När den står på tomgång så lyser den konstant och sen börjar den blinka när man kör eller accelerar då det märks att en cylinder faller bort

3 235 Inlägg
29 oktober 2015
Defekt tändspole, då brukar motorlampan blinka.

658 Inlägg
9 november 2015
Trådstartare
Har bytt tändstiften nu i alla fall men blev lite bättre men inte helt, men batteriet blev tömt en gång tog ur det o sen lyser inte motorlampan nåt mera utan är som det skall men går lite då o då på 4 burkar bara. Skall man sattsa på o köpa tändspole först eller fördelalocket + tändkablar?

Forummoderator
26 397 Inlägg
10 november 2015
Fear38 skrev:
Har bytt tändstiften nu i alla fall men blev lite bättre men inte helt, men batteriet blev tömt en gång tog ur det o sen lyser inte motorlampan nåt mera utan är som det skall men går lite då o då på 4 burkar bara. Skall man sattsa på o köpa tändspole först eller fördelalocket + tändkablar?

Jag hade då fortsatt med fördelarlock och tändkablar..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök