2640
Sök

Har någon annan på forumet fått detta mail? (varning)

109 Inlägg
7 november 2015
Trådstartare
#1
Jag brukar vara väldigt kritisk till olika scam metoder och liknande och anser mig själv hyffsat duktig på datorer och liknande men igår fick jag detta i mailen och blev väldigt fundersam.
Dels hur dom fått tag på min e-mail och vad tjänar dom på det?  Kolla bilderna

http://imgur.com/a/OKtNA

efter lite närmare eftersökning så är detta SCAM, med andra ord lurendrejeri.

7 354 Inlägg
9 november 2015
#2
hängde inte med alls sad men iom att det är ett mail från ett annat land  så drar jag aut öronen åt mig


Sleeper
3 084 Inlägg
12 november 2015
#3
granadadr skrev:
hängde inte med alls sad men iom att det är ett mail från ett annat land  så drar jag aut öronen åt mig
Du ska ha en stor jävla reklamskylt på din bil och du får 300$ i veckan inte så illa va smile
och här har du bevis att det är scam efter en 1sekunds googling på: shrink wrap car ad
https://www.consumer.ftc.gov/blog/rap-car-wrap-scams

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

109 Inlägg
13 november 2015
Trådstartare
#4
Sushikocken skrev:
granadadr skrev:
hängde inte med alls sad men iom att det är ett mail från ett annat land  så drar jag aut öronen åt mig
Du ska ha en stor jävla reklamskylt på din bil och du får 300$ i veckan inte så illa va smile
och här har du bevis att det är scam efter en 1sekunds googling på: shrink wrap car ad
https://www.consumer.ftc.gov/blog/rap-car-wrap-scams
efter lite närmare eftersökning så är detta SCAM, med andra ord lurendrejeri.

7 354 Inlägg
13 november 2015
#5
nu ids jag ej kolla,, men vad går scamen ut på,, att du betalar för saker du ej får eller?


109 Inlägg
14 november 2015
Trådstartare
#6
granadadr skrev:
nu ids jag ej kolla,, men vad går scamen ut på,, att du betalar för saker du ej får eller?
Man får en check hem som inte har någon täckning och måste betala på något vis... det är vanligare i Amerika där man faktiskt använder checkar och liknande. Är inte riktigt hemma inom allt det där tongue

7 354 Inlägg
14 november 2015
#7
glad95 skrev:
granadadr skrev:
nu ids jag ej kolla,, men vad går scamen ut på,, att du betalar för saker du ej får eller?
Man får en check hem som inte har någon täckning och måste betala på något vis... det är vanligare i Amerika där man faktiskt använder checkar och liknande. Är inte riktigt hemma inom allt det där tongue
ok,, ungefär som de som (KÖPER) bilar/ saker som skickar en check på för mkt pengar som man då ska skicka tillbaka,, å när banken efter några veckor ser att checken är falsk, och kräver utagaren på pengar meo


Sleeper
3 084 Inlägg
14 november 2015
#8
granadadr skrev:
nu ids jag ej kolla,, men vad går scamen ut på,, att du betalar för saker du ej får eller?
Läs länken jag la upp där står allt

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

109 Inlägg
15 november 2015
Trådstartare
#9
granadadr skrev:
glad95 skrev:
granadadr skrev:
nu ids jag ej kolla,, men vad går scamen ut på,, att du betalar för saker du ej får eller?
Man får en check hem som inte har någon täckning och måste betala på något vis... det är vanligare i Amerika där man faktiskt använder checkar och liknande. Är inte riktigt hemma inom allt det där tongue
ok,, ungefär som de som (KÖPER) bilar/ saker som skickar en check på för mkt pengar som man då ska skicka tillbaka,, å när banken efter några veckor ser att checken är falsk, och kräver utagaren på pengar meo
Ja tror det är något sådant tongue


Sök