3784
Sök

740 tic får dåligt med soppa på cyl 1 och 2

MulleRacing
499 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
Tjenare!

Problemet började när jag hade taskigt med soppa så började den gå på tre cylindrar när den går över på överladd. Fisåker man så går den som den ska, men direkt på ladd går den ner på tre burkar. Tänkte att det bara var att tanka, men problemet kvarstår.  Har bytt filtret under samt rengjort filtret i tanken. Båda pumparna går, BTR provat med en annan som funkar. Nya tändstift och tändkablar.

Någon som har nån idé vad det kan vara?

2 251 Inlägg
2 december 2015
Hur vet du att det är cyl 1 o 2?

MulleRacing
499 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
Meaganeowner skrev:
Hur vet du att det är cyl 1 o 2?

Stiften är grå/vit

66 Inlägg
2 december 2015
Låter väl som att det kan vara idé att se över spridarna?eller prova å byt dom ist i med att de e svårt å kolla om dom levererar rätt mängd när den går upp på ladd:) kör du med dom turkosa spridarna som sitter i bl.a FK orginal så tänk på att dom e låg-ohm och då måste du köra med likadana😉

I'd Rather lose by a mile because i've built my own car than win by an inch because someone else built it for me -mulle meck

2 251 Inlägg
2 december 2015
Sitter det en nippel till bromsservoslangen eller annat på insugningsröret mellan cylinder 1 o 2?

MulleRacing
499 Inlägg
3 december 2015
Trådstartare
millekrafft skrev:
Låter väl som att det kan vara idé att se över spridarna?eller prova å byt dom ist i med att de e svårt å kolla om dom levererar rätt mängd när den går upp på ladd:) kör du med dom turkosa spridarna som sitter i bl.a FK orginal så tänk på att dom e låg-ohm och då måste du köra med likadana😉

Kör med röda saabspridarna, får väl prova R-spridarna på hyllan då😊 Tänkte först om spridarna kärvade, men man känner att dom "klickar"

MulleRacing
499 Inlägg
3 december 2015
Trådstartare
Meaganeowner skrev:
Sitter det en nippel till bromsservoslangen eller annat på insugningsröret mellan cylinder 1 o 2?

Det tror jag inte att det gör

MulleRacing
499 Inlägg
3 december 2015
Trådstartare
Ska kika över min bryggning av spridarmotståndet och i med andra spridare, nån mer idé?

66 Inlägg
3 december 2015
_Limpan skrev:
millekrafft skrev:

Kör med röda saabspridarna, får väl prova R-spridarna på hyllan då😊 Tänkte först om spridarna kärvade, men man känner att dom "klickar"

Okej, min gick piss med endast dom spridarna utan större lmm,nästan så man kunde tro att en av dom va dålig men de va ju bara att den gick på tok för fett med orginal lmm. Men värt att prova om du inte har andra (y) :-)

I'd Rather lose by a mile because i've built my own car than win by an inch because someone else built it for me -mulle meck

MulleRacing
499 Inlägg
3 december 2015
Trådstartare
millekrafft skrev:
_Limpan skrev:
millekrafft skrev:

Okej, min gick piss med endast dom spridarna utan större lmm,nästan så man kunde tro att en av dom va dålig men de va ju bara att den gick på tok för fett med orginal lmm. Men värt att prova om du inte har andra (y) :-)

Den har gått helt klockrent med dom spridarna i över två år, så känns konstigt om det skulle börja krångla nu, och som sagt den går för snålt, inte för fett😊

66 Inlägg
3 december 2015
_Limpan skrev:
millekrafft skrev:
_Limpan skrev:

Den har gått helt klockrent med dom spridarna i över två år, så känns konstigt om det skulle börja krångla nu, och som sagt den går för snålt, inte för fett😊

Hmja, tror du missförstådde de jag skrev eller va man säger,var nog lite otydligt iof😉 Men lycka till! :-)

Sök