Tjena! Har ett plexiglas som har suttit på en jänkare som jag tänkte göra som ny igen. Har skrubbad som en idiot med bl.a Ultimate compound ifrån meguiars först för få bort det värsta. Sedan har jag nu kört med Sonax repborttagare för plexiglas ett tag nu. Men jag får inte bort denna bleka fläck som syns på bilden. Har även testat autosol men det var för grovt och gjorde rätt grova repor.
Då har jag en frågan, hur går jag tillväga? Våtslipa? Polerings maskin? vill få fin å blank yta igen. Har tillgång till dessa men frågar folket här om något tips.
Kan tillägga att den såg ut så här ifrån början så jag har kommit en bra bit. Men får inte bort det sista.
Jo tack för tipset men som sagt. Detta inlägg blev inte riktigt som hade tänkt sig så jag testa mig fram lite allt möjligt själv. Först körde jag med compound med det gjorde bara grova jobbet. Sluta med att jag tog 800 våtslippapper och sedan 1500 våtslip.. Sedan polerade jag med Sonax plexi/plats repbortagare + Maskin på det. Fick sig ett fint resultat. Före