3219
Sök

Ford focus ST eller golf v gti

29 Inlägg
19 december 2015
Trådstartare
Går i bilköpar tag nu, har suttit och spånat en stund på olika bilar och fastnat för golf v gti och ford focus st. Båda bilarna är omkring årsm 05-07.
Tänkte höra med er biltokiga vad ni har för åsikter och skillnader på dessa, vill ha både positivt och negativt.
PS. Har inte tänkt köpa golf med DSG låda. Utan allt jag tittar på är manuellt.

7 454 Inlägg
19 december 2015
Ford Focus ST alla gånger.
VW bara strular oavsett modell.

3 173 Inlägg
20 december 2015
Hur kommer sig att valet står mellan dessa 2 modeller?

6 634 Inlägg
20 december 2015
Bra om ABS modulen är bytt på Focusen, de tidigare bilarna tände ESP lampan pga en tryckgivare som gick sönder.

De/Dem

Cupra_
20 december 2015
Personligen gillar jag inte Ford..

Med det sagt så förordar jag golfen. Om man sköter om dem ordentligt (byter kamföljaren ibland, servar oftare än bilen vill) så fungerar de oftast riktigt bra. Går att köra hyggligt snålt på landsväg, finns mängder med kul delar att köpa till.. Dessutom är den en klassiker som jag tror håller värdet bättre än forden..

Fick ha en focus som lånebil när min var på verkstad och det är framförallt inredningen jag inte gillar.

29 Inlägg
20 december 2015
Trådstartare
Valet går mellan dessa bilar då vi behöver en lite snålare andrabil, men samtidigt vill jag ha en någorlunda rolig bil, golfen vet jag det finns mycket roliga saker att köpa till, forden är väl i sig ganska snygg som den är utseendemässigt.
Sen har vi ju inte en förmögenhet att handla bil för, så tyckte dessa bilar föll mig väldigt bra i smaken när det gäller både ekonomiskt och utförande.
Därför är jag ute efter lite bra och dåliga erfarenheter om bilarna.

96 Inlägg
25 december 2015
Båda två är bra bilar men på olika saker.

Forden har utseendet och farten, men inredningen är lite tråkig och plastig. Trimbox kan ge runt 260 hästar och det räcker bra i en bil av den storleken.

Golfen är lite mer diskret och "tråkig" i utseendet, men som i de flesta golfar så är inredningen och allmänna känslan bättre. Även lite mer bekväm då den har farthållare som forden saknar.

Angående förbrukning så tror jag att de båda ligger ungefär lika.

Sök