hej tänkte starta en liten projekt tråd om min "rostis" volvo s40 2.0t som jag räddade från att komma till sista vilan. denna bilen är tänkt att fraschas upp under fritiden så den är klar till beachen 2016 .
saker som ska fixas inom en snart framtid
nya strålkastare [x] sänka [x] sportluftfilter med avskärmning x] fixa bromsar och avgassystem nedslag hos besiktningen [] byta framskärmar [] fixa rost på bakskärmar och runt om [] fixa kjolpaket [] installera mätare till turbon m.m [] frascha upp invändigt utvändigt & motor []
nu har det blivit lite gjort på bilen bytt grill valet stod mellan xc grill och nät grill men det självklara valet var ju xc sen har jag foilerat resten av dörrsidorna och b stolparna och även kopplat in mätarna och byt mittkonsolen från en fas 2
xc blev dsjälvklara valet
nät grill
VS
xc grill
foilerad kolfiber dörrsidor och b stolpar
3 st mätare monterade i a stolpen
det var det för denna gången trevlig helg på er alla
även fått tag på ett kjolpaket till bilen behöver lackeras samt front spoilern lagas se den röda ringen på bilden info om hur lättast fixa tages tacksamt imot är från carzone specials och modell: estrada.
Då var det dags för broms fix och besiktningen tyckte inte om min bromsslang fram. Så då börjar man byta det och jag blev då inte glad på mitt bromsrör. totalt upprostat vid ingången i hjulhuset xD. bara börja böja rör
Samt har jag börjat med att montera egna devil eyes i strålkastarna. Men blev bara ena lyktan idag bild kommer när jag är klar med båda:)
idag har det inte blivit så mycket gjort har fått hem toningen till bilen iaf sen har jag en fundering om jag ska köra med de gråa listerna på dörrarna eller plocka bort dem så det blir cleant och fint