23 februari 2016
Trådstartare
Hej,
efter långt om länge är det dags för en egen projekt tråd. Har läst flera andra under långt tid och kanske även min tid som läggs i verkstaden kan glädja någon annan. Om inte annat så hjälper den mig att komma ihåg som blivit gjort och vilka saker som borde gjorts annorlunda....
Hämtade min Farfars Amazon för 7 års sedan, hade då stått i ca 10år i en lada. Farfar köpte denna 3 år gammal 1969, hade det inte funnits lite historia i denna bil hade jag aldrig renoverat den då rost fanns det överallt.
Bilen plockades snabbt isär och rostlagningen påbörjades. Lackades sedan och nu är återmonteringen i full gång. Tanken från början var att får bilen körduglig och sedan renovera undersidan, efter lite erfarenhet hade jag nu gjort det i omvänd ordning men det är för sent. Just nu renoveras bromsarna med nya grejer på de flesta ställena. Bakaxel och framaxel tänkte jag byta när motorn skall ur, tänkte bygga en klassisk " rally" motor med dubbla förgasare och extraktor grenrör..... när tiden finns.... Bilen skall aldrig säljas så ingen stress....
Bilder kommer när jag förstått mig på hur man laddar upp dem...
Hälsningar
Mugge