4453
Sök

Dåligt ljud bak i min A4 b8 -2009

220 Inlägg
17 mars 2016
Trådstartare
Hej, jag har en Audi A4 b8 Avant från 2009. Mina kompisar klagar på att dom inte hör så bra bak i bilen. Fram är det helt sjukt grymt tryck och diskant, det är stora ljudpaketet med baslåda i reservhjulsbaljan:) ska det vara så eller är det något fel?

76 Inlägg
17 mars 2016
Kollat så du inte rört "fader"-inställningen till att spela mer framtill? Annars är det mycket möjligt att bilen har kraftigare doningar framtill också

220 Inlägg
17 mars 2016
Trådstartare
felixtb skrev:
Kollat så du inte rört "fader"-inställningen till att spela mer framtill? Annars är det mycket möjligt att bilen har kraftigare doningar framtill också

Även om jag har fadern så bara baksystemet spelar och skruvar upp vol.max låter det som en telefon som ligger och spelar i baksätet:/ riktigt värdelöst ljud bak alltså:(

76 Inlägg
19 mars 2016
Efter lite ljudtest på min B6 som jag har numera (kommer snart på gorg) så kan jag konstatera att frontsystemet är betydligt kraftfullare än det som sitter i bakdörrarna. Som tur är finns ju subben som hjälper till bra, men högtalarna bak levererar helt enkelt inte. Får se om jag gör något åt det eller låter det vara..

/Felix smile

352 Inlägg
20 mars 2016
Det är inte så att det är något kontaktstycke som hoppat isär?

Märkte nämligen när jag hade kopplat in min bas (på min b7) att dörrarna i bak drevs av steget i bak till org sub då jag drog ur endast kontakten till suben(elementet) då den inte bidrog så mycket, att dörrarna bak försvann så fick koppla ihop det igen.

Ingen som tidigare varit i ljudsystemet innan din ägo?

1 777 Inlägg
20 mars 2016
Det är enligt artikelnummret en mellanregisterhögtalare bak, dvs inte fullregister.

Sök