3729
Sök

Volvo 940 LTT -97 misständer vid fullgas

14 Inlägg
31 mars 2016
Trådstartare
#1
Tjena

Har en 940 ltt som börjat misstända vid fullgas börjar redan vid 2-3000 varv, hände idag när jag skulle hem från jobbet.
Har 3" avgas hela vägen utan kat, chippat bränsle och tändning (guldbox) med KLs chip samt ställbar tryckklocka och laddar 0.7-0.8 samt BSR sportluftfilter med avskärmning och har aldrig varit problem förrens idag.
Går som sagt som bra på tomgång även närl man torrvarvar
Har bytt tändstift, fördelarlock, rotor, tändkablar, bränslepumpsrelä  för ca 1,5  månad sen.

Någon som varit utför något likvärdigt?
Senast redigerat av jesperhallberg (31 mars 2016)


Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
31 mars 2016
#2
Hoppas du sparat dom gamla grejorna du bytt..
Bara för att dom är NYA betyder inte att dom håller måttet..roll
Byt tebaks av dom gamla så ser du ju vilket som fallerar..
Börja med stift och kablar..
Senast redigerat av tommen1 (31 mars 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

14 Inlägg
31 mars 2016
Trådstartare
#3
Har gjort de utan resultat


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
31 mars 2016
#4
jesperhallberg skrev:
Tjena

Har en 940 ltt som börjat misstända vid fullgas börjar redan vid 2-3000 varv, hände idag när jag skulle hem från jobbet.
Har 3" avgas hela vägen utan kat, chippat bränsle och tändning (guldbox) med KLs chip samt ställbar tryckklocka och laddar 0.7-0.8 samt BSR sportluftfilter med avskärmning och har aldrig varit problem förrens idag.
Går som sagt som bra på tomgång även närl man torrvarvar
Har bytt tändstift, fördelarlock, rotor, tändkablar, bränslepumpsrelä  för ca 1,5  månad sen.

Någon som varit utför något likvärdigt?

Nu får du bestämma dig, antingen börjar den misstända vid 2000-3000 var eller vid full gas. Den kan inte börja misstända vid två olika tillfällen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

14 Inlägg
31 mars 2016
Trådstartare
#5
2000 börjar de och blir som sagt inte bättre på högre varv


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
31 mars 2016
#6
jesperhallberg skrev:
2000 börjar de och blir som sagt inte bättre på högre varv

Ja, det var skillnad. Då är det ju troligtvis nåt fel på tändningen. Skulle du trycka gasen i botten och hålla den där så ser jag det naturligt att tändningen kanske inte hänger med vid dessa jättehöga varv.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

14 Inlägg
1 april 2016
Trådstartare
#7
Ska testa byta bränslefilter i dagarna och se ifall de gör skillnad


786 Inlägg
2 april 2016
#8
Lmm? Lambda? Spjället? Kolla efter dåliga vakuum slangar.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813


Sök