Jag har "rivit" såväl Porsche som "bubbla"-motorer samt ett antal 2CV och GS-motorer. Har alltid strukit tunt med "PERMATEX" på blockhalvorna, kanske liiiiite mer på den undre/lägst liggande delen.
Plastisk metall har jag "fusklagat" bränsletankar av plåt med så att det hållit tätt flera år. Men inte provat på ovanstående uppräknade motorer, varav en lämnar en "enkronestor" oljefläck på garagegolvet efter varje gång den brukats. Men jag tänker inte dela blockhalvorna för det.
Jag har "rivit" såväl Porsche som "bubbla"-motorer samt ett antal 2CV och GS-motorer. Har alltid strukit tunt med "PERMATEX" på blockhalvorna, kanske liiiiite mer på den undre/lägst liggande delen.
Plastisk metall har jag "fusklagat" bränsletankar av plåt med så att det hållit tätt flera år. Men inte provat på ovanstående uppräknade motorer, varav en lämnar en "enkronestor" oljefläck på garagegolvet efter varje gång den brukats. Men jag tänker inte dela blockhalvorna för det.
Jag har "rivit" såväl Porsche som "bubbla"-motorer samt ett antal 2CV och GS-motorer. Har alltid strukit tunt med "PERMATEX" på blockhalvorna, kanske liiiiite mer på den undre/lägst liggande delen.
Plastisk metall har jag "fusklagat" bränsletankar av plåt med så att det hållit tätt flera år. Men inte provat på ovanstående uppräknade motorer, varav en lämnar en "enkronestor" oljefläck på garagegolvet efter varje gång den brukats. Men jag tänker inte dela blockhalvorna för det.
Jag har "rivit" såväl Porsche som "bubbla"-motorer samt ett antal 2CV och GS-motorer. Har alltid strukit tunt med "PERMATEX" på blockhalvorna, kanske liiiiite mer på den undre/lägst liggande delen.
Plastisk metall har jag "fusklagat" bränsletankar av plåt med så att det hållit tätt flera år. Men inte provat på ovanstående uppräknade motorer, varav en lämnar en "enkronestor" oljefläck på garagegolvet efter varje gång den brukats. Men jag tänker inte dela blockhalvorna för det.
Permatex Gasket Sealands i burk med pensel i locket.
Den är smarrig. Fanns ngn tub med blått klegg i, fungerade utmärkt att använda som cylinderhuvudspackning till en SAAB 99 GLi aut, den rullade nog 500 mil innan en kamrat köpte bilen och gjorde en 99 turbo replika av den. Synd för det hade varit intressant att veta hur långt den kunde rullat med den fusklagningen.
jag använde volvos rosa flytande packning som är till för att limma ihop dom delarna som inte har riktig packning när jag byggde ihop motorn i min subaru.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Svårt fall doktorn grät, vi hade ett liknande fall med vår gamla folkvagn, men den var i så dåligt skick att det var omöjligt att veta vad som var hönen och vad som ägget så det var bara spotta i nävarna o dra på sig sina eleganta arbetskläder (tackar http://www.arbetskladerna.se/ för det bidraget) och börja plocka isär misären.