Försöka mig på att få bättre väghållning, lättare bil, samt mer effekt. Sen hålla den i fint skick är ett måste. Personifiera bilen helt enkelt, få de till de ja vill. Effekten ska landa på strax över Focus RS. Svårast är väl att... Visa mer
Avgassystemet på plats o första provkörningen avklarad... 322hk känns som en käftsmäll i bilen nu... Jävlar va hon går! Fullt ladd, 1.1bar från 1600rpm. 1an, 2an o 3an me full gas så går hon på hjulspinn...
K16 turbon o 390hk läggs på hyllan just nu, räcker fint me 322hk när de inte sitter nån Quaife diff på... 😊
Nu när avgassystemet blev färdigt, så blir de att göra en finare placering av de öppna filtret o kalluftsintaget... Samt fästa styrenheten på ett bättre ställe.
Letar efter Turbonetics hybrid dumpventil också, som passar i min K04
Kopplingen palla såklart inte de nya hästarna o vridet, så får bli en ny koppling, måste hitta nåt som är god för 500+nm iaf.
Finns ju så många olika o välja på, 14, 20, 22 o 23 splines... Så får kolla i datorn på jobbet va de sitter i min, o beställa nåt, vet inte riktigt vart ja ska leta än... Sachs har man hört bra om iaf.
Nån som kan tipsa om en bra sida att handla Performance kopplingar ifrån???
Väntar svar från Autotech om de kan fixa en Sachs tryckplatta 500+ nm O en S60/V70R lamell till mig, eller ev en Focus RS/RS500 koppling...
Fick bli en Sachs 600nm platta med lite hårdare lamell som ska tåla mer stryk... Montering får de nog bli i Juni nångång, så får försöka köra bilen me ladd under 1.0 bar så funkar de... Runt 1.1bar så börjar de slira...
Torrvarvning, kall bil i garaget utan avgassystem nymappad
Fyfan.
FYFAN.
FYFAN vad mysigt!!
Ställ kameran ca 20 m bakom bilen och gör samma sak! 20 m(minimum) för att kamerans mikrofon inte ska "slå över". Lättare att höja ljudet och få "rätt ljud" än att spela in något på för hög volym!
Torrvarvning, kall bil i garaget utan avgassystem nymappad
Fyfan.
FYFAN.
FYFAN vad mysigt!!
Ställ kameran ca 20 m bakom bilen och gör samma sak! 20 m(minimum) för att kamerans mikrofon inte ska "slå över". Lättare att höja ljudet och få "rätt ljud" än att spela in något på för hög volym!