3003
Sök

Köpråd: Säker och bekväm bil ~40'000. BMW E38?

4 261 Inlägg
20 december 2016
Vad äre för fel med kebabsläde? många verkar gilla tyska bilar och kanske mer av bmw? varför försvinner alla fina e39 så jäkla fort från blocket? ser man en fin e39 med större motor, säg 528-530 med m paket och lite lul lul så försvinner skitet på några dagar max.  Kallas man för lantis svenne bara för man åker runt hela livet i gamla 945-745 och äter kalles kaviar och sil?^^ det vettifan. Men kebabsläde låter fortfarande som ett roligt titel/ord.  Har inte prövat nån e38 än men dom ser jävligt stora o klumpiga ut tycker jag, e39 känns helt perfekt i storlek och komfort, tycker för mig e39 är världens bästa bmw, har varit in och samt provkört det mesta inom bmw och e39 5 serie är av det bästa, ja min 530 är snygg och går helt ok för att vara en gammal skithög på 34k mil^^ o ja backen funkar på denna. verkar som att lite grejer har blivit bytta genom åren på denna, tex koppling känns väldigt fräsch samt kylaren ser fin ut, ser ganska nybytt ut. kommer säkert rasa nått närsomhelst men skitsamma^^^ tycker att Ts ska definitivt ge e39 en chans! speciellt om denne kan hitta en 540, blir svårt att hitta en med nybytt kedja-kylare men man kan försöka, ja skulle försöka hitta en tidig utan vanos skitet, annars måste det skitet också bytas snart. Mvh

Evildan
20 december 2016
Jag har att sälja senare i veckan en 2001 525 M-Sport, rullat strax under 15000mil, två ägare, svart skinn, xenon, drag, motorvärmare med kupé uttag, någon grön metallic påminner om lagungrön men mörkare tycker jag på bilderna, någon 17" originalfälg till sommar och 16" originalfälg till vintern, hela pixlar i både klima och radiodisplay, givetvis cd.
><

4 261 Inlägg
20 december 2016
Evildan skrev:
Jag har att sälja senare i veckan en 2001 525 M-Sport, rullat strax under 15000mil, två ägare, svart skinn, xenon, drag, motorvärmare med kupé uttag, någon grön metallic påminner om lagungrön men mörkare tycker jag på bilderna, någon 17" originalfälg till sommar och 16" originalfälg till vintern, hela pixlar i både klima och radiodisplay, givetvis cd.
><

oj lågmilare^^ får se om ts vill punga ut 50 lax till dig då:) låter spännande.

Evildan
20 december 2016
panda666 skrev:
Evildan skrev:
><

Tanken är fortfarande att begära 45000kr för den.
Tydligen skulle det vara M5-fälgar, men det kanske det alltid är på M-Sport?
Dubbfria vintergummin Nokian någonting...
[]

4 261 Inlägg
20 december 2016
Evildan skrev:
panda666 skrev:
Evildan skrev:
><

Tanken är fortfarande att begära 45000kr för den.
Tydligen skulle det vara M5-fälgar, men det kanske det alltid är på M-Sport?
Dubbfria vintergummin Nokian någonting...
[]

ja tror det faktiskt, men har sett iaf att det finns 2 olika m fälgar, tror m sport och m5 ser annorlunda ut.

https://www.google.se/search?q=e39+m+f% … wQ_AUIBigB

dom 2 längst upp till vänster, tror översta är från m5 och nedre är m sport^^

a 45 lax, det är vad dom brukar ligga på, såg 2 st 530 förrut hos 2 olika handlare, en röd och en vart, en låg på 52 och en på 59, fyfan vad dom är fortfarande värda. trodde nu nästan 2017 att dom skulle ligga mycket lägre men icke.  va ere me folk och bmw priser^^jäkligt populära bilar, såg förr en 540 e39 hos en handlare i närheten för runt 50k med manuell låda , minnst inte ifall det var m sport. men endå..hade ja inte f10 borde ja ha klippt det.

Forummoderator
18 149 Inlägg
21 december 2016
Evildan skrev:
><

Sen är ju frågan om man får veva runt i grushögen till växellåda själv eller om den växlar själv?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
21 december 2016
Hybridsmurfen skrev:
Evildan skrev:
><

Sen är ju frågan om man får veva runt i grushögen till växellåda själv eller om den växlar själv?

Den har oljeomrörarspak den hinken.
Jag hinner nog ledsna på runtvevandet redan innan jag kört den de 85 kilometrarna hem.
Jeepen hämtade jag igår, småcharmig liten vinglig terränglåda med självväxlande låda. Ska flippas såklart.

71 Inlägg
22 december 2016
Evildan skrev:
><

Vart befinner du dig? Verkar onekligen intressant, manuell? smile

When you drive a new car, you are trying to be someone. When you drive an old car, you have figured out who you want to be.

Evildan
22 december 2016
Kubista skrev:
Evildan skrev:
><

Vart befinner du dig? Verkar onekligen intressant, manuell? smile

Södermanland.
Den är manuell.
Fullservad hos auktoriserade BMW-verkstäder, i olika städer dock.
Minns ej om den har taklucka.
Ska vara felfri och rostfri enligt min kontakt.
Kanske kan hämta den i morgon om dom hinner klart med nybilsleveransen.

Sök