3073
Sök

RTA Aktiv 8" Bas från ridetech, BRA ELLER ANUS?

4 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Tjo,
Vill ha en duglig baslådda för att komplettera mitt befintliga ljudsystem i min audi 80.
Denna baslåda passar perfekt för genomlastingshålet, plus att den är aktiv vilket i mitt fall är en fördel.

http://www.ridetech.se/Shop/Application … hp?Id=1054

Det jag undrar är helt enkelt om den duger eller om det är rent skräp?!

Tacksam för svar.
/Nicke

/Nicke

17 Inlägg
14 juni 2007
Man ska väl inte förvänta sig några stordåd av denna aktiva låda, eller aktiva lådor överhuvudtaget skulle jag nästan vilja påstå. det är i 99 fall av 100 alltid bättre med passiva baslådor (separat bas och slutsteg).
Plus att en audi 80 är rätt tät så bara det gör att jag skulle välja en lite kraftigare bas och slutsteg.
men det är juh jag det.

Gasar tills det rasar, och rasar det så bygger man nytt....

1 878 Inlägg
14 juni 2007
litar inte ett dugg på aktiva subbar. köp dig en passiv och sen ett slutsteg. funkar alltid 100% bättre!

18 Inlägg
14 juni 2007
Aktiva basar funkar perfekt.

2 600 Inlägg
14 juni 2007
det är inga problem me aktiva basar ha själv hafft flera styckna fast det är i hemmabio :p är ju inte samma sak kanske men det är inga problem me dom men det är en smak sak smile

fast prsonligen så skulle jag köpte en dyrare men det är jag de=)
Senast redigerat av klimpan (14 juni 2007)

gör som jag kör gubba racer=)

Smålänning
7 887 Inlägg
14 juni 2007
Aktiva basar är skitbra, särskilt om du har ont om plats, eller måste plocka ur den ibland.

Vet dock inte om jag skulle köpt den basen. Jag har bara haft en, och det är pioneers bandpasslåda, och den låter skitbra. Det låter som om det sitter en 10 eller 12 i bilen, men det är en 8".

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Beroende av billjud
151 Inlägg
15 juni 2007
Tycker att du borde lägga ut nån slant till och så köper du en passiv och ett slutsteg, jag har aldrig riktigt gillat aktiva lådor då dom inte så ofta levererar det basljud jag tycker om, men nu vet jag inte vad du gillar för bas eller vad du lyssnar på för musik. En aktiv låda är ju alltid ett alternativ om du har lite med plats och inte är allt för kräsen med bas. Lycka till
/Wikberg

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

Team Autohifi!
865 Inlägg
15 juni 2007
Allt hänger på vad du är ute efter, en aktiv bas så som denna är mer till utfyllnad i ett system!
Tro inte att det kommer få bakspegeln att vibrerra eller någon annat stor dåd.

MEN denna är riktigt billig och är det utfyllnad som du är ute efter så tror jag nog att den fungerar och gör sitt jobb.
Marknaden för små aktiva lådor finns dock och för 600pengar är det nog ett klipp.

Men ska du ha "dunka dunka" så bör du göra som andra säger, en passiv låda med ett separat slutsteg.

Good Luck!

Sök