2470
Sök

Rostskyddsgaranti, hur utnyttja?

109 Inlägg
18 april 2017
Trådstartare
#1
Som topic... min bil börjar rosta men har tydligen 12 års rostskyddsgaranti. Kontaktar jag en auktoriserad bmw verkstad så fixar dom det?

3 350 Inlägg
18 april 2017
#2
Har varit med om rostskyddgaranti och det är endast genomgående rost. (gällde på en audi.)

Dom bytte båda framskärmar . men inte på ena dörren och bakskärmen som hade ytrost.


297 Inlägg
18 april 2017
#3
glad95 skrev:
Som topic... min bil börjar rosta men har tydligen 12 års rostskyddsgaranti. Kontaktar jag en auktoriserad bmw verkstad så fixar dom det?
Vad är det för bil?


3 350 Inlägg
18 april 2017
#4
Low skrev:
Har varit med om rostskyddgaranti och det är endast genomgående rost. (gällde på en audi.)

Dom bytte båda framskärmar . men inte på ena dörren och bakskärmen som hade ytrost.
Glömde tillägga att vi gick till en audi verkstad.


4 821 Inlägg
19 april 2017
#5
glad95 skrev:
Som topic... min bil börjar rosta men har tydligen 12 års rostskyddsgaranti. Kontaktar jag en auktoriserad bmw verkstad så fixar dom det?
hur rostigt är det? bara ytrost eller genom rostat? rostskyddsgarantin gäller bara genom rost.

Naslund93 skrev:
glad95 skrev:
Som topic... min bil börjar rosta men har tydligen 12 års rostskyddsgaranti. Kontaktar jag en auktoriserad bmw verkstad så fixar dom det?
Vad är det för bil?
antagligen en bmw då han undrar om han kan kontakta en bmw verkstad för att få hjälp med sin rost wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

297 Inlägg
19 april 2017
#6
Christian S skrev:
glad95 skrev:
Som topic... min bil börjar rosta men har tydligen 12 års rostskyddsgaranti. Kontaktar jag en auktoriserad bmw verkstad så fixar dom det?
hur rostigt är det? bara ytrost eller genom rostat? rostskyddsgarantin gäller bara genom rost.

Naslund93 skrev:
glad95 skrev:
Som topic... min bil börjar rosta men har tydligen 12 års rostskyddsgaranti. Kontaktar jag en auktoriserad bmw verkstad så fixar dom det?
Vad är det för bil?
antagligen en bmw då han undrar om han kan kontakta en bmw verkstad för att få hjälp med sin rost wink
Haha missade det 😅


297 Inlägg
19 april 2017
#7
Bmw är väldigt petiga med att bilen har varit servad på auktoriserad verkstad och att man gjort karross inspektionerna.


54 Inlägg
19 april 2017
#8
Jag ägde tidigare en bmw 320d e91 -09. ca. 18000 mil vid händelsen

Såg att det var små små bubblor på insidan vid plasten vid dämparna. knappt de syntes men nog mycket för att jag skulle störa mig på det. Å som alla vet har de börja rosta kommer det fortsätta.

Tog kontakt med Bmw Östersund (Ivars Bil) som ligger närmast mig.

Berättade hur de såg ut osv. Han frågade om bilen var fullservad, jag svarade ja.

Det var självklart dom skulle laga detta i o med att det är vanligt att dom rostar där. Jag krävde en ny baklucka.

Åkte in och visade upp bilen och dom tog kort. Dom beställde ny lucka och vi bokade tid. Luckan byttes, jag betalade inte ett öre.

Så för mig va de absolut inga problem. Och jag tog tag i det ganska snabbt för somsagt syntes knappt rosten.

109 Inlägg
20 april 2017
Trådstartare
#9
Tack allihopa!! Det är rostbubblor lite här o var på bilen! Ska åka till min bmw verkstad och snacka med dom.

Det är en bmw som sagt! e46 2005

1 324 Inlägg
20 april 2017
#10
2005? Det kommer dom aldrig stå för tyvärr..



Sök