Min 740 GL -91 som byggts om till 960 utseende och lackats militärgrön. Kommer få en T5 under huven till sommaren. Bilder från ombyggnad och underhållsmek.
kul tråd, stötte du på mycket problem under tidens gång samt vart köpte du dina slangar/tryckrör?
Inte speciellt mycket problem. Har ju gjort det en gång tidigare så behövde inte tänka lika mycket Är ju mest att ändra så att det passar. Slangarna har jag köpt på do88.se och tryckrören har jag svetsat själv av biltema avgassystem
kul tråd, stötte du på mycket problem under tidens gång samt vart köpte du dina slangar/tryckrör?
Inte speciellt mycket problem. Har ju gjort det en gång tidigare så behövde inte tänka lika mycket Är ju mest att ändra så att det passar. Slangarna har jag köpt på do88.se och tryckrören har jag svetsat själv av biltema avgassystem
Jaha där ser man, vad är det för tjocklek på rören?
Jaha där ser man, vad är det för tjocklek på rören?
Godstjocklek? 1,5mm kanske. På turbosidan är det 2" och insugssidan 2,5".
Läcker lite olja vid filterförflyttaren/vattenkylningen. Testade att dra åt, hjälper det inte får det bli nya packningar.
Samt köpt usa-blinkers och nytt plastskydd under motorn.
Mer på g. Ska byta stötdämpare och fjädrar alt. coilovers. Sätta i torsendiffen med
Är inte riktigt nöjd med hur bromspedalen känns. Är svampig, klarade bromstestet på besiktningen, men känns inte riktigt bra. Kanske får byta huvudbromscylindern.
Blev lagom i höjd och jäkla skillnad hur den ligger på vägen. Fått på usa-blinkersen också.
Fjäderbensstaget på plats.
Såg även att det är hög tid att byta bromsslangarna fram. Kanske därför inte bromspedalen känns helt hundra. Konstigt att det inte påpekades på besiktningen.
Så det och byte av avgassystemet står näst på att göra listan.
Händer inte så mycket med bilen. Har tyvärr problem med diffen. När den blivit varm så skaver/knakar det i den när man svänger, men har inte haft tid att ta mig en ordentlig titt på det än.
Men har sålt mina 17" plåtfälgar och köpt 17" Super dtm istället.