3880
Sök

Fet/dimmigt strålkastarglas Saab

658 Inlägg
2 juni 2017
Trådstartare
Jag har ett problem som gäller ena mitt strålkastarglas blir lite som en fet hinna innanför glaset, ungefär som att man röker i coupen som det blir på innsidan på rutan. Jag har tagit bort lyktglaset och gjort rent det med en trasa och det blev kanonbra en vecka sen var det den där dimmiga feta hinnan på glaset igen och det gör att även sikten blir sämre på det glaset. Vad kan detta bero på?

5 740 Inlägg
2 juni 2017
Om man har tagit på glödlampans glas vid montering så kan det bli en fet hinna på insidan av strålkastarna.

Annars vet jag då inte, aldrig haft det problemet.

658 Inlägg
2 juni 2017
Trådstartare
Okej jo det har jag hört men har bytt lampa sen dess och inte tagit på lampan. Men däremot såg jag att själva blanka i strålkasstarhuset under lampan sitter har det där folieliknande bränts bort så det blitt vitt där kan det vara det?

328 Inlägg
2 juni 2017
Asså är där ett fuktigt lager på insidan av glaset? Isåfall testa att köra utan strålkastar locken ett tag så kan det hjälpa.

658 Inlägg
2 juni 2017
Trådstartare
beppizh skrev:
Asså är där ett fuktigt lager på insidan av glaset? Isåfall testa att köra utan strålkastar locken ett tag så kan det hjälpa.

nej inte fuktigt alls, jag kör alltid utan skyddskåpan därbak. Men funderar på att det ser ut som insattsen är bränd eller nåt under lampan då jag kört med xenon så det här blanka folie är vitt

5 740 Inlägg
3 juni 2017
Fear38 skrev:
beppizh skrev:

nej inte fuktigt alls, jag kör alltid utan skyddskåpan därbak. Men funderar på att det ser ut som insattsen är bränd eller nåt under lampan då jag kört med xenon så det här blanka folie är vitt

Xenonlampor har en tendens att ge en fet hinna på insidan av strålkastarna, varför vet jag ej.

658 Inlägg
3 juni 2017
Trådstartare
Det konstiga är att jag har haft xenon i dom i ca 6 års tid men aldrig haft det innan o det har kommit nu bara i ena sidan

2 042 Inlägg
3 juni 2017
simlar skrev:
Fear38 skrev:
beppizh skrev:

Xenonlampor har en tendens att ge en fet hinna på insidan av strålkastarna, varför vet jag ej.

Själv brukar jag putsa själva xenonlampans glas med alkohol innan jag monterar den. Sen hur mycket det hjälper vet jag inte, men borde ju inte bli sämre av det.

Sök