Antagligen någon form av slogan för Volvos gamle tävlingsavdelning R-sport som fanns back in the day. Sålde sportigare tillbehör och tuningdelar (typ rallycross-motorer på 230hk osv).
Från sida 10: "Jag blev uppkallad till Engellau som visade mig ett tidningurklipp där det stod "Stoppa Volvo!" med stora svarta bokstäver. Jag sa som det var och påpekade att praktiskt taget alla andra bilmärken - även om dom inte hade någon kvalitet att tala om på sina standardbilar - tog fram specialgrejor som höll för tävling. Beslut togs att även vi skulle tillhandahålla grejor för tävlingsförare, och det var upprinnelsen till vad som så småningom skulle bli Volvo R-Sport."
skulle gissa att det har sitt ursprung från volvos R-sports avdelning.
rätt gött att förr sålde volvo olika trimsteg med toppar kamaxlar dubbla förgasare m.m
minns farsans R-sports katalog där dom hade massor av balla grejer till 140 bla chassi kitt andra mätare dubbla förgasrae m.m det var där någonstans man vart volvo skadad.
blev själv uppväxt mellan sätena på en vråltrimmad amazon med dubbla weber 45:or R-sports bankittad dämpning steg3 topp m.m
Jahopp gammal tråd men testar innan jag startar en ny. Är själv på jakt efter såna dekaler, helst utskurna med bara texten. Någon som vet vart man kan hitta?