3297
Sök

Volvo in sports

FreddeK
27 april 2009
Trådstartare
Ja kan någon förklara varför nästan allt volvofolk har dekaler där det står:volvo in sports. jag fattar inte budskapet riktigt! smile

Mvh Fredrik

631 Inlägg
27 april 2009
För att vara " nästan allt folk " , så syns dom väldigt sällan, inte sett en enda sådan ännu... Inte heller hört talas om den.. hrm..

FreddeK
27 april 2009
Trådstartare
Arradin skrev:
För att vara " nästan allt folk " , så syns dom väldigt sällan, inte sett en enda sådan ännu... Inte heller hört talas om den.. hrm..

nähä=) jag har sett ett flertalet volvos med dessa dekaler osv...nu kommer du se massor=)

4 001 Inlägg
27 april 2009
samma anledning som alla som kör BMW ska ha dit ett M-märke kanske?
eller en massa SAAB:ar med Viggen dekaler?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

8 253 Inlägg
27 april 2009
Det kommer från 80-talet när volvo tävlade framgångsrikt i grupp-a. Och på de bilarna så hade man en streamer med den texten.

huh?
10 427 Inlägg
27 april 2009
Antagligen någon form av slogan för Volvos gamle tävlingsavdelning R-sport som fanns
back in the day. Sålde sportigare tillbehör och tuningdelar (typ rallycross-motorer på 230hk osv).

Står om R-sports ursprung i den undre katalogen på denna sidan:
http://volvoamazonpictures.se/documents … ort_sv.htm

Från sida 10:
"Jag blev uppkallad till Engellau som visade mig ett tidningurklipp där det stod "Stoppa Volvo!" med stora svarta bokstäver. Jag sa som det var och påpekade att praktiskt taget alla andra bilmärken - även om dom inte hade någon kvalitet att tala om på sina standardbilar - tog fram specialgrejor som höll för tävling. Beslut togs att även vi skulle tillhandahålla grejor för tävlingsförare, och det var upprinnelsen till vad som så småningom skulle bli Volvo R-Sport."

Med reservation för stavfel tongue

Edit: Marlboroman har nog mest rätt iofs wink
Senast redigerat av steifan (27 april 2009)

Volvo 240 grupp-A historiker
17 Inlägg
20 november 2013
River upp en gammal tråd!

Volvo in Sports var ett led som stödde sport över lag, Volvo in Sports stödde inom racing, tennis, ridsport och segling bland andra.

Björn Ohlson - Volvo 240 grupp-A historiker (0768-978888)
Driver sidan www.240grupp-A.se
Samarbetspartners:
www.Dekaltrim.se, www.Estremo.se, www.Teambild.se

17 Inlägg
21 november 2013
Bullet--- skrev:
http://weknowmemes.com/wp-content/uploa … -cares.jpg
4 år gammal tråd!
big_smile big_smile big_smile

Hehe jo men tyckte att fråga var tvungen att svaras på då ingen kunde svaret men jag kunde den big_smile

Samarbetspartners:

309 Inlägg
21 november 2013
Har en sån dekal i bakrutan på min gamla 240! Alltid retar de nån tydligen..Hehe

17 Inlägg
21 november 2013
PETROLHEAD skrev:
Har en sån dekal i bakrutan på min gamla 240! Alltid retar de nån tydligen..Hehe

Fortsätt så! big_smile

Samarbetspartners:

309 Inlägg
21 november 2013
GruppA skrev:
PETROLHEAD skrev:

Fortsätt så! big_smile

Absolut!big_smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
21 november 2013
var väll volvos "tävlings" satsning.

skulle gissa att det har sitt ursprung från volvos R-sports avdelning. 

rätt gött att förr sålde volvo olika trimsteg med toppar kamaxlar dubbla förgasare m.m smile

minns farsans R-sports katalog där dom hade massor av balla grejer till 140 bla chassi kitt andra mätare
dubbla förgasrae m.m det var där någonstans man vart volvo skadad.

blev själv uppväxt mellan sätena på en vråltrimmad amazon med dubbla weber 45:or R-sports bankittad dämpning steg3 topp m.msmile

Kör fort så hinner inget hända...

11 Inlägg
26 juli 2017
Jahopp gammal tråd men testar innan jag startar en ny. Är själv på jakt efter såna dekaler, helst utskurna med bara texten. Någon som vet vart man kan hitta?

Sök