2897
Sök

Första bil vw golf mk1 gti eller volvo 240/740

2 665 Inlägg
29 juli 2017
Behåll golfen. Mkt roligare bil. Eller köp en mk3 gti 16v. Ändå roligare.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

6 116 Inlägg
29 juli 2017
Behåll golfen eller skaffa en 240 och håll den original. Vad du än gör, skaffa inte en 740 eller 940 och "styla"

Fri fart för ett fritt folk!
14 251 Inlägg
29 juli 2017
som första bil på ett vuxet tankesätt så påstår jag att ingen av bilarna.. spara golf gti..  kör med den när du har erfarenehter och på sommarn..

köp någon buske som är modern och kör med som första bil..  då en bränslesnål bil så du har råd att köra mycket..   brukar hända mycket dumma saker med nytagit körkort..   min första bil med körkort var en Fiat uno 60s   hade så sjukt roligt med den bilen..  den var slö något överjävligt men samtidigt så hade jag roligt varje gång jag körde den... snålt gick den oxå   hade även volvosar på den tiden men körde med unon eftersom det gav mig mest valuta för pengarna ..    så någon liten burk som är modern är det enda rätta ur en praktiskt aspekt..

Kör fort så hinner inget hända...

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
29 juli 2017
kevelito skrev:
Tjena, blir 18 om ett halvår o funderar på vilken bil man ska skaffa sig. Det står mellan nån volvo 2/7/9 serie eller en Golf GTI Mk1 som jag redan äger.

Har skruvat Volvo ända sen jag var liten så kan ju dom nästan utantill wink men dom är väldigt törstiga fast det är ju golfen också o båda är väldigt roliga att köra. Känns bara väldigt synd att hålla på o köra hårt med golfen då den är rätt så gammal o faktiskt värd pengar smile

reservdelar o trim/styling ligger runt samma pris på båda. Gillar att skruva så alla reperationer kommer jag att göra själv eventuellt med farsan om de blir lite svårare grejer.

Så skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig att välja första bilen, skriv gärna plus o minus med båda bilarna o om ni har andra förslag så skriv gärna dom, kan ju alltid sälja golfen o köpa nåt lite dyrare men det ska vara en gammal bil som man kan skruva själv på smile

Eftersom riktiga bilar driver bak så borde du välja en Volvo. Dessa kan du sladda med. Hur gör du med Golfen annat än att rycka i parkeringsbromsen?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
9 299 Inlägg
29 juli 2017
Vettemannen skrev:
kevelito skrev:
Tjena, blir 18 om ett halvår o funderar på vilken bil man ska skaffa sig. Det står mellan nån volvo 2/7/9 serie eller en Golf GTI Mk1 som jag redan äger.

Har skruvat Volvo ända sen jag var liten så kan ju dom nästan utantill wink men dom är väldigt törstiga fast det är ju golfen också o båda är väldigt roliga att köra. Känns bara väldigt synd att hålla på o köra hårt med golfen då den är rätt så gammal o faktiskt värd pengar smile

reservdelar o trim/styling ligger runt samma pris på båda. Gillar att skruva så alla reperationer kommer jag att göra själv eventuellt med farsan om de blir lite svårare grejer.

Så skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig att välja första bilen, skriv gärna plus o minus med båda bilarna o om ni har andra förslag så skriv gärna dom, kan ju alltid sälja golfen o köpa nåt lite dyrare men det ska vara en gammal bil som man kan skruva själv på smile

Eftersom riktiga bilar driver bak så borde du välja en Volvo. Dessa kan du sladda med. Hur gör du med Golfen annat än att rycka i parkeringsbromsen?

/Benny

En Golf etta är så välbalanserad att man lär sig sladda även med den. In i kurvan med lite fart, lägg om lite, släpp gasen så röven studsar ut, fånga bakvagnskastet med gasen. Framhjulsdrivet kan vara kul det med. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Evildan
29 juli 2017
caromania skrev:
Vettemannen skrev:
kevelito skrev:

/Benny

En Golf etta är så välbalanserad att man lär sig sladda även med den. In i kurvan med lite fart, lägg om lite, släpp gasen så röven studsar ut, fånga bakvagnskastet med gasen. Framhjulsdrivet kan vara kul det med. smile

Lyfta lite på innerhjulet likt en kissnödig unghund och försiktigt ge på gas. Eller på den av C.Klämmig ofta brukade väg " den hala grusvägen i skogen " med ett försiktigt vänsterbromsande. Sätt mig i en SAAB 96 och försök hänga på med en  Ascona eller 244 wink
En värdig arvtagare på -80 talet var i mitt tycke 205 GTI, den är jämnkul!

Sök