14 oktober 2017
Trådstartare
Ok! Tack för svar! Jag läste av första gången hos en kompis som har en Autel läsare som tar dom flesta bilfabrikaten.Efter bytet åkte jag över till en Mekonomen verkstad, där dom hade lite problem att koppla upp bilen, så dom gjorde en manuell sökning och fick då ut samtliga felkoder som fanns! Den enda som kvarstod
efter radering var just ovannämda!
Enligt vad en närliggande VAG verkstad sa, var att den inte behöver kodas in eller nåt, utan om allt är ok kommer lampan släckas!
Allt började med att ESP (antisladd)symbolen tändes ibland när man startade bilen, men oftast efter en omstart slocknade lampan.Men på senare tid lyser den hela tiden!
Jag plockade isär sensorn efter att kollat på ett YOUTUBE klipp där man löder om benen på den komponent
som satt på kretskortet, men jag misslyckades pga att lödkolven jag hade var för stor så jag lödde loss
flera lödningar! Köpte då en sensor på Ebay enligt rek av en kompis !
Vad det gäller att ta bort lampan, och att bilprovningen skulle se felkoden borde inte vara ngr problem eftersom
bilen är så gammal, så vad jag har för mig kollas bilen med OBD läsare efter årsmodell 2002, men jag kan ha fel!
Väntar in svar från firman i Tyskland, men tar tacksamt emot tips och info gällande detta! Vad jag hört är detta fel dyrt att åtgärda på verkstad, och eftersom bilen köptes för småpengar och jag själv jobbar på bilverkstad
( men ett helt annat bilmärke), skulle det vara skoj att lösa detta på ett "smidigt"sätt !