Har en mitsubishi carisma 1996 med trasiga nycklar men dom funkar kan man göra en ny nyckel eller måste man beställa ny om den har start spärr?
Man brukar kunna göra ny nyckel hos nån nyckelfirma typ cobblers eller nyckelproffset. Du får kolla vad det finns där du bor. Har själv gjort tre olika nycklar med startspärr här i Malmö. Brukar gå på runt en 1000 lapp
Min gamle Honda hade bara en nyckel vid inköp, ny nyckel plus programmering hos auktoriserad verkstad kostade mig 1800kr, då vet man att allt blir rätt och i slutändan har man inte lagt 3 veckor på att hitta en billig lösning, min personliga åsik är att det är bättre att bara betala och få det gjort, tid är pengar också.
gummit har gått sönder i nyckeln men dom funkar och en har ja tagit isär men det är inget chip i den.
Inget chip i gummit? Prova att göra en ny nyckel hos valfri nyckelmästare... Startar den så har du väl ingen spärr. Med tanke på kostnaden så är det värt ett försök.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
ja får göra det, så här ser min nyckel ut i just metall delen annars så har man en nyckel för nöd fall och kunna öppna och styra med. hoppas att nån i framtiden kan spara lite tid genom att läsa det här :-)
gummit har gått sönder i nyckeln men dom funkar och en har ja tagit isär men det är inget chip i den.
Inget chip i gummit? Prova att göra en ny nyckel hos valfri nyckelmästare... Startar den så har du väl ingen spärr. Med tanke på kostnaden så är det värt ett försök.
Om han tar nyckeln till en nyckelmästate så kan dom se om där är chip i nyckeln med nån apparat. Jag har gjort nyckel hos vanlig nyckelmästate som gör till bilar En till primera en till Peugeot och en till en rover Alla med startspärr och dom har alltid fungerat utan problem