4142
Sök

Mitsubishi carisma 1996, göra ny nyckel

154 Inlägg
22 mars 2018
Trådstartare
Har en mitsubishi carisma 1996 med trasiga nycklar men dom funkar kan man göra en ny nyckel eller måste man beställa ny om den har start spärr?

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
22 mars 2018
Är du säker på att det inte är låset som är slitet?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

689 Inlägg
22 mars 2018
volvo_740b skrev:
Har en mitsubishi carisma 1996 med trasiga nycklar men dom funkar kan man göra en ny nyckel eller måste man beställa ny om den har start spärr?

Man brukar kunna göra ny nyckel hos nån nyckelfirma typ cobblers eller nyckelproffset.
Du får kolla vad det finns där du bor.
Har själv gjort tre olika nycklar med startspärr här i Malmö.
Brukar gå på runt en 1000 lapp
Senast redigerat av Smurfen40 (22 mars 2018)

154 Inlägg
22 mars 2018
Trådstartare
tack för svaret.

Forummoderator
18 009 Inlägg
22 mars 2018
Ja. Den ska ha startspärr.  Huruvida menar du att de är trasiga?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

154 Inlägg
22 mars 2018
Trådstartare
gummit har gått sönder i nyckeln men dom funkar och en har ja tagit isär men det är inget chip i den.

2 327 Inlägg
22 mars 2018
Min gamle Honda hade bara en nyckel vid inköp, ny nyckel plus programmering hos auktoriserad verkstad kostade mig 1800kr, då vet man att allt blir rätt och i slutändan har man inte lagt 3 veckor på att hitta en billig lösning, min personliga åsik är att det är bättre att bara betala och få det gjort, tid är pengar också.

154 Inlägg
22 mars 2018
Trådstartare
kan kolla på den som är intakt hur det är så men båda funka, dom är båda så när ja fick bilen :-)

Forummoderator
18 009 Inlägg
22 mars 2018
volvo_740b skrev:
gummit har gått sönder i nyckeln men dom funkar och en har ja tagit isär men det är inget chip i den.

Inget chip i gummit? Prova att göra en ny nyckel hos valfri nyckelmästare... Startar den så har du väl ingen spärr. Med tanke på kostnaden så är det värt ett försök.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

154 Inlägg
22 mars 2018
Trådstartare
ja får göra det, så här ser min nyckel ut i just metall delen annars så har man en nyckel för nöd fall och kunna öppna och styra med. hoppas att nån i framtiden kan spara lite tid genom att läsa det här :-)

https://www.youtube.com/watch?v=B8lAyf50AcE

689 Inlägg
22 mars 2018
Hybrid_ skrev:
volvo_740b skrev:

Inget chip i gummit? Prova att göra en ny nyckel hos valfri nyckelmästare... Startar den så har du väl ingen spärr. Med tanke på kostnaden så är det värt ett försök.

Om han tar nyckeln till en nyckelmästate så kan dom se om där är chip i nyckeln med nån apparat.
Jag har gjort  nyckel hos vanlig nyckelmästate som gör till bilar
En till primera  en till Peugeot och en till en rover
Alla med startspärr och dom har alltid fungerat utan problem
Senast redigerat av Smurfen40 (22 mars 2018)

154 Inlägg
22 mars 2018
Trådstartare
ja provar, så får man se. :-)

Sök