2868
Sök

Åsikter om Golf MK3 VR6

356 Inlägg
7 april 2018
Trådstartare
#1
Hej!

Har letat efter en Golf VR6 Mk3 och såg en relativt billig poppa upp på blocket.
Har hört att kamkedjan kan strula på dessa bilar, är det något man ska vara orolig över?

Skulle vilja höra vad ni tycker om denna, ska man satsa eller leta vidare?

https://www.blocket.se/blekinge/Golf_vr … 11&w=3

Tacksam för svar!


Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
7 april 2018
#2
Ja, vad kan man förvänta sig för 13k egentligen, när nya kärror ligger på 150k och uppåt..
Med lite skruvande så fixar du det nog..
Jag har alltid i baktanke varför man säljer sin bil om den är bra f ö..
Och sen måste man vara lite prutarfräck också..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Diagnostekniker
2 829 Inlägg
7 april 2018
#3
Stick dit och lyssna på om det rasslar om kedjan.

Såg rätt så fräsch ut annars.
Jag skulle ha bjudit typ 8-10k för den. smile

Up the RA

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
7 april 2018
#4
räkna med att byta kedja...annars är det en rätt trevlig motor med härlig karaktär


356 Inlägg
7 april 2018
Trådstartare
#5
Tack för svaren!

Kommer nog dra och kika på den smile


Forummoderator
18 132 Inlägg
7 april 2018
#6
Trevlig bil med trevlig motor. Men de 174hk är trötta. Den låter mer än går. Räkna med att bli frånåkt av Volvo 940... Har den sportluftfilter så sätt dit original, då piggnar den till en smula.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

293 Inlägg
8 april 2018
#7
Med detta miltal skulle jag räkna med att byta kedja o styrningar, det finns drösvis med kunnigt VR6 folk som kan göra detta till ett bra pris, anlita INTE vilken verkstad som helst och helst inte VAG heller då kunnandet inte finns överallt.

Sedan skulle jag gärna träffa den 940 som åker ifrån en 2WD VR6 på torr väg, extremt vråltrimmad då :-)
lite större chans med blöt vägbana i starten då golfen är FWD men det blir en kort ledning.

En 4WD VR6 slipper det problemet :-)

Förutom kedjan (eller egentligen glidskenorna) är det samma sorts fel som på en vanlig Golf 3

Forummoderator
18 132 Inlägg
8 april 2018
#8
Lasse62 skrev:
Med detta miltal skulle jag räkna med att byta kedja o styrningar, det finns drösvis med kunnigt VR6 folk som kan göra detta till ett bra pris, anlita INTE vilken verkstad som helst och helst inte VAG heller då kunnandet inte finns överallt.

Sedan skulle jag gärna träffa den 940 som åker ifrån en 2WD VR6 på torr väg, extremt vråltrimmad då :-)
lite större chans med blöt vägbana i starten då golfen är FWD men det blir en kort ledning.

En 4WD VR6 slipper det problemet :-)

Förutom kedjan (eller egentligen glidskenorna) är det samma sorts fel som på en vanlig Golf 3

Kanske tog i med 940:in där men jag tycker de är lite tröga iallafall.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök