Började svetsa dit dom gamla motorfästena och måtta in 6'an. Insåg rätt snabbt att det kommer bli en hel del kapande i torpeden för att få plats med den.
När jag stod där och funderade för mig själv så insåg jag att det kommer vara måååånga timmar för att få ordning på den här karossen.
Dels är det en hel del rost kvar, sen så har någon hoppat på taket och tryckt ut det igen så det är väldigt ojämnt och det var tydligen en bra idé att riva ur hela innertaket när man gjorde det.
Sen dök det upp ett alternativ i en annons så vi for mot skogarna i Värmland!
Väl där så hämtades två stycken Manta CC till. Ena som kommer få bli det nya objektet för den här operationen och en som är mer som reservdelsbil.
Börjar bli några stycken nu
Fördelen med den här är att någon hade planer på att göra iordning den, framvagnen är övergången med nya bromsrör/bromsslang. Nya dämpare, bussningar och så med. Givetvis finns det ju lite kvar att fixa men det är faktiskt betydligt mindre kvar än vad det va på den andra.
Riktigt lyxigt med bensinvärmare på vintern...Den hade ju stått ett bra tag men filade på lite kontakter och lite fräsch bensin så startade den, gick ju inte direkt rent men dugligt för att flytta runt på
Det saknades ju ett bromsok fram så jag tänkte byta till rekordbromsar direkt, tog bromsarna från min gamla 2,2 Rekord när jag skrotade ner den. Folk säger ju att det passar bolt on men skivan passade inte alls kan jag säga direkt. Får nog gå vidare till Omega bromsar som jag kör med på den andra direkt eller nått.
Lite rost i en balk och lite vid hjulhusen bak men det ser inte så farligt ut faktiskt!
Så nu kommer det fortsätta med den här istället, tanken är ju fortfarande samma koncept men vi får se lite hur utseendet kommer bli