Yes. Mycket trist när man får riva ner en å samma låda 3 gånger under samma sommar men shit happends. Hoppas det utlovas att dom får det riktigt gjort denna gång.
Back to motor bygge!
När vev, kolvar & kammen installerad var äntligen var på plats så var det dags för första prov montering av toppar lite snabbt
inga bilder på installation men Montering av kammen så var man gröjävligt noga med att vara försiktigt samt massa luuube
![wink](img/smilies/wink.png)
Anpassad kam olja som måste användas vid första inkörning.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197476/197476-a6a176300ca4d0392a6d5ebf32aba4c9.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197476/197476-3b90ef2f70b85dd15f8efaa0cd609271.jpg]()
Efter detta så satsade jag även mäta in vad för längd på stötstänger som behövdes.
Var mer pilligare än vad jag trodde faktiskt men efter viss timme provning av olika längder så fick jag äntligen till det.
( hjälpt med att ha en justerbar stötstång man kan köpa lite var å där. )
Tips på hur man vet att stötstängerna är i rätt längd med ventilerna. Färga hela ventilen med svart färg och snurra motorn några varv. Är själva sträcket centrerad så är det korrekt längd.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197476/197476-97fdf65e15be077a92317e5c7fa2cf22.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197476/197476-f2c2aa8e25566cc5cb8507a4efedab2d.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197476/197476-32f16c525cf632682f5eed62c82fbc31.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197476/197476-ccbc88054356c6464b7f5361161e24dd.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197476/197476-8a10dc502b52f7068ab4954794cc0a44.jpg]()