Sådärja!
Dörrarna är nu färdiglimmade och hänger på plats. Jag har idag filat in det grövsta på springorna, så att dom ska gå att stänga ordentligt och inte se helt vansinninga ut. Dock så insåg jag att man har typ en chans på sig att få det här bra, så jag tillverkade ett litet verktyg för att kunna göra en ordentlig markering.
Jag filade om ena sidan på ett gammalt skjutmått jag hade, och använde det sen för att ritsa ett tunnt streck med exakt samma avstånd från karossöppningen, hela varvet runt.
Den lösningn funkade hyfsat iallafall. Men som jag sa, jag slipade bara det grövsta- Finliret blir sen vid lackeringen.
Men för ett otränat öga, och för någon som inte letar efter fel så ser det skapligt ut iallafall
Sen monterade jag dit öppningsmekanismen också, så att dörrarna sak gå att öppna och stänga ordentligt. Jag blev tvungen att såga upp ett litet hål för att komma åt, eller åtminstone för att förenkla att komma åt insidan på dörrhandtaget.
Det jag egentligen väntar på nu är läderremmarna med insydda kablar som ska agera dörrstopp. Förhoppnings kommer dom under veckan. Sen kommer dörrarna få vara för stunden. Dörrarna hänger, går att öppna, stänga och har fönstermekanismerna klara. I samband med lackering sen så kommer fönsteröppningarna slipas till, springorna finjusteras och kanal-lister för glaset monteras, men det får bli ett eget kapitel. Jag försöker dock se till att tråden uppdateras med även den informationen när den väl kommer.
Tack å hej!