tja, gör om inlägget och berättar lite mer omv ad som hänt efter varje bild. bilen är somsagt klar att köra, behövs en mappning just nu så den blir fulländad i motorväg.
här har jag rensat ut all matta från golvet, målat svart invändigt, har även rivit ur all el som finns i bilen.
nytt mkm stag till bakaxeln, jag hade ju en aussielocker, men de tog typ en burn med den sen gav den upp, nu sitter orginal axel som är svetsad, jag tänkte köra så sålänge det håller. kompisen har kört 2 säsonger med svetsad diff.
här är bild på elen, detta är till kompisens bil som jag har gjort, han kör mer pumpar än mig men min ser exakt ut likadan nästan, mindre relän bara.
det jag har gjort är att dragit slang längst dörren i undre kant och dragit kabel bak till lysen och soppapump, sen fram till framlysena innanför skärmarna med slang.
har även byggt egen instrumentpanel, fick den bockad av en kompis sen har jag skurit ut den själv och satt dit brytare, brytarnas fuktion är
1.tändning
2.belysning
3.blinkers.
4.vindrutetorkare.
5.kupefläkt
mätarna över ratten är från höger till vänster, laddtryck, oljetryck, oljetemp och lamnda.
Första körning på bana i somras, det var grymt kul. den behöver en mappning, coils, och styrvinkelkit.
egen plåt till wg röret som en kompis gjorde, känns bra att man har kompisar som kan tillverka massa saker:cool:
sen lite bilder när den är hyffsad uppputsad:P