"Gågatorna" kommer nog att växa/utvidgas, i alla fall i större städer/samhällen.
Till förfång för affärsidkare i centrala samhällsdelar.
Dom har det redan svårt.
Teknikmagasinet t ex, som begärt sig i konkurs, skyller på att folk inte passerar och "tittar in".
Mindre orter och i Norrland, som Dorotea, har ju bara en (större) gata.
Kan ju inte gå att omvandla den till gång-/lekgata.
I större orter blir det för pensionärerna att endera skaffa "rörelsehinderintyg" eller Permobil el motsvarande.
Vi får nog vänja oss vid att vi är tvungen att ha bil för att kunna komma ut och handla t o m dagligvaror.
Köpcentra placeras allt längre ut från stadskärnan.
Titta på Örebro, Västerås, Eskilstuna, Linköping för att ta några exempel jag känner till.
Miljöpartisterna och vänstern har ju lyckat få igenom ett förbud mot "gamla" bilar, som miljömupparnas överstepräst, Daniel Helldén uttryckte det, i vissa delar av Sthlm och "söder".
Men man får inte kolla vilka bilar som ÄR "miljöbilar".
Vissa agerar så gott som deras intellekt tillåter.