Tjena alla som följer detta never ending bygge
Efter en vinter/sommar med motgångar och personliga issues så tar vi tag i det igen tycker jag.
Har nu beslutat att köra andra grejer än planerat innan med anledning till att hålla det enkelt och smidigt. Så det fösta som fick åka var grenröret och det gamla maffiga avgashuset då jag nu byter till ett MrTuning grenrör som är T3.
Med gamla grenröret i:
Med nya grenröret i, och man kan redan se att det kommer bli mycket bättre än det gamla
Kan använda gamla tryckrörshålet som screampipe hål!
Tog även tag i livet och införskaffade en ny brukis!
Då man är lite av en SAAB fantast så fick det fan bli en till. 1.8T Biopower 2008 modell, gått 19000 mil i skrivande stund och går riktigt bra och fint på vägarna, kommer ske lite uppgraderingar såsom steg 1 (lite mer kräm i maskin), coils runt om till våren, och lite skade reparation (ganska fin repa längs med höger bakdörr och sen har kofångaren ganska goa repor).
Så ja kommer bli lite mer uppgraderingar nu, kommer även klicka hem ett jspec plenum då jag fick mitt gamla grenrör och ett plenum jag köpte av en polare sålt till en annan polare
(inte riktigt nöjd med det plenumet jag fick tag i och tänkte satsa på ett jspec då det är modellanpassat för e36).
Här kommer en liten lista på vad som ska göras under vinterns gång:
Motormässigt:
*Byta bröstkåpa [AN10 retur]
*Byta grenrör [Done]
*Byta till plenum [x]
*Byta till större kyl [x]
*Byta avgashus på turbon till T3 [Done]
*Byta till värre bromsar fram [x]
*Byta till fräschare härva [x]
*Bygga helsvetsade tryckrör på insugssida [x]
*Bygga 2 delad downpipe [x]
*Bygga om intercooler fäste för att få upp den lite till [x]
*Bygga dit en ljuddämpare i mitten [x]
*Bygga wastegate rör [x]
*Kapa hjulhusen [x]
*Bygga om soppasystemet (rör under bilen och sänka ner catch och pumpar i baljan, byta armatur och sänka ner en Walbro 450 i original tank, så fuelcell försvinner) [x]
Interiör:
*Byta till fällbara sportstolar [x]
*Byta till läder sportratt [x]
*Dra om kablar för ljud [x]
Så hoppas folk fortfarande är intresserade av detta iallafall
Ha de gött!